Vad gör vi? Del CCII

Suttit och skrivit en stund ikväll, en historia som bara poppade upp i huvudet. Blev en julnovell. 🎅Ändå rimligt såhär i september. :D

Imorgon har jag ledig onsdag, så ska åka iväg och lämna äpplen på mustning och sedan blir det nog en loppisrunda.
 
Har gjort iordning en säljfilm för den häst jag tänker sälja. Kul att ha en film där hästen ser ut som en sengångare när man beskriver honom som reaktiv. Ska jag få annat så får jag vänta tills vi stallar in för som det är nu så gör han slut på alla energi på att leka med sin kompis.
 
Under orienterings träningen idag gick vi en sväng. Barnen hade km idag. När vi kom tillbaka så frågade jag var man skulle lämna vilt rapport. Vilt rapport frågade de andra. Jo vi stog 15 meter i från älgen..
 
Uppe före tuppen med älsklingen för att vara i god tid för besöket igen av vetten: vaccination, ordentlig munhålekoll och ultraljud av den lite envisa vätskan som står kvar än.
Jag är ju noga med att variera bett och nosgrimmor som sig bör så pållan ska inga sår behöva ha i slemhinnorna och nej finns inga; vetten var nöjd med att hon såg ut som man vill en häst ska göra :).
Kan säga att det sen var glada hästar och det var inte skritt nerför slänten när jag fick öppna hagen 😄🥰. Hagkompisen drog en "segerrullning" haha 😅.
Skönt för hästarna att kunna vara ute om nätterna lite till efter denna veckan inne och hemma igen blev det att testa ny fiskrätt ikväll; chilifisk med torsk och så soffhäng till halv åtta hos mig, nu är det 🥱😴.
 
Äntligen i säng efter hektisk dag. Bilen rullade igenom besiktningen utan bekymmer :up:
Sen möten i ett kör hela förmiddagen, sen köksplaneringsmöte, mer jobb, följt av stallet, sen handling och så hem.

Denna veckan träffar jag tre olika kökstillverkare, är delaktig i två viktiga heldagar med jobbet och ska hinna förbereda för dotterns kalas på lördag. Nästan tur barnen inte är här mer än en natt 😬🙈
 
Positiv och negativ dag. Åkte och köpte grönsaker på torget, de hade inte körsbärstomater (som jag missbrukar). Bestämde mig för att göra hummus. Hittade inte min stavmixer och trodde jag behövde köpa en ny. Bu. Grävde lite mer i skåpet och där fanns den! Hurra. Hittade torkade kikärtor att blötlägga, hurra igen. Tahini pastan var möglig, bu. Åt glass, dubbel bu. Katten var odräglig eftersom hon har lite väl mycket gosmage. Var bara tacksam att hon inte rumpar sig. Så naturligtvis gjorde hon det. Buh.

Ville kolla lite på urgammal fanfic jag har på min dator. Alla filerna var korrupta. Buhbuh. Hittade några av dem i läsbart skick. yay. Nu sitter jag i den hazmat zone som är mitt hem med en snarkande katt och funderar på om jag orkar vara uppe och kolla på Harris-Trump live.
 
Under orienterings träningen idag gick vi en sväng. Barnen hade km idag. När vi kom tillbaka så frågade jag var man skulle lämna vilt rapport. Vilt rapport frågade de andra. Jo vi stog 15 meter i från älgen..
1000016239.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 095
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 373
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 184
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Patella, tips
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp