Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häromdagen var det en syrsa. Idag fick jag lyfta undan en skalbagge.
Två kvinnor i soffan bredvid studsade upp och anledningen var tydligen en liten skalbagge. Jag flyttade skalbaggen och kvinnorna kunde sätta sig igen.
Som när dotterns kusin fyllde och vi var där. Kusinen hittade en oerhört stor spindel stod och ylade som en prärievarg. Dottern mycket mindre plockade ut den. Varje gång den kvällen personen passerade stället flög hon i taket. Trots att den attackerade saken var borta sedan länge.

Eller när det var en spindel i klassrummet ett antal tjejer stog och ylade dottern plockade ut spindel med handen. De skrikande tjejerna skrek ännu mer över att hon tog i den. Killarna skrek över att hon tog ut den så de inte kunde skrämma tjejerna....
 
Tvätten upphängd på tork. Så behöver bara gå ner en gång till. Har insett att jag har fem blåa klänningar av olika modeller och nyans. Nej, jag vet inte varför. Försöker läsa på mer hur man färgar utan tvättmaskin. Borde kunna färga svart, och förhoppningsvis lila. Gul antar jag inte fungerar eller beige.
Kokar i en gryta på en spis.
 
Som när dotterns kusin fyllde och vi var där. Kusinen hittade en oerhört stor spindel stod och ylade som en prärievarg. Dottern mycket mindre plockade ut den. Varje gång den kvällen personen passerade stället flög hon i taket. Trots att den attackerade saken var borta sedan länge.

Eller när det var en spindel i klassrummet ett antal tjejer stog och ylade dottern plockade ut spindel med handen. De skrikande tjejerna skrek ännu mer över att hon tog i den. Killarna skrek över att hon tog ut den så de inte kunde skrämma tjejerna....
Du vet om att man får vara rädd för spindlar och annat? att man inte är en bättre människa bara för att man inte är rädd eller en sämre människa för att man är rädd?
 
Sommarens sista dag enligt kalendern och det ville jag inte missa med en ridtur på min underbart härliga guldhäst 😍. Tog skrittrundan i skritt och lite galopp (blev en snabb galopp uppför backen vi brukar galoppera i och pållan fick bestämma tempot 😁😍) ikväll utmed sjön som vi inte gjort på ett tag så vi njöt I solskenet båda två 😃😍.
Innan det besiktade vi bilen, en sväng ut på de öppna vidderna på Vikbolandet till loppiskvarnen på berget, tillbaka till stan för att handla i några affärer och efter det och stallet; säsongsstarten av Idol och lördagsgott, riktigt härlig lördag 🥰.
 
Inte en tårta av en katt utan en katt med tårta @athena_arabians .
1725144152948.png
 
Har tandvärk, skittrist! Hoppas på att det ska gå över som det gjort andra gånger, håller tummarna för det. Det sitter i underkäken men känns alltså ända upp i benet under ögat på samma sida och lite över näsan, och i underkäken in mot örat.

Tittar på The Rooki, en serie jag börjat se långt efter alla andra känner jag. Bra, men inte superbra, saknar The Walking Dead, men kan inte se om den ännu en gång...

Skulle egentligen i kväll packa ner lite saker jag ska skicka till ena sonen samt stoppa in lite i förrådet som inte blivit sålt ännu, i väntan på att det ska säljas, skänkas eller att jag ska släpa bort det. Blev inte så, nu heller, har skjutit på det för länge. Får ta tag i det i morgon. Helgen går så fort, ledighet går så fort!

Har mängder med pappkassar, men vill inte slänga dem, har sett att något ställe då och då önskar pappkassar i en FB grupp men senast jag skrev att jag hade fick jag inga svar. Märkligt ändå... Onödigt att slänga när folk behöver till att göra matkassar till behövande! Så får ta hand om dem också och komma på något vettigt med hur jag ska förvara dem.
 
Som när dotterns kusin fyllde och vi var där. Kusinen hittade en oerhört stor spindel stod och ylade som en prärievarg. Dottern mycket mindre plockade ut den. Varje gång den kvällen personen passerade stället flög hon i taket. Trots att den attackerade saken var borta sedan länge.

Eller när det var en spindel i klassrummet ett antal tjejer stog och ylade dottern plockade ut spindel med handen. De skrikande tjejerna skrek ännu mer över att hon tog i den. Killarna skrek över att hon tog ut den så de inte kunde skrämma tjejerna....

Folk är konstiga. Spindlar är söta. När jag ser spindlar brukar jag prata uppmuntrande med dem och låter gärna spindlarna kliva runt på mig :)
 
Jag ar just hemkommen efter en trevlig kvall med ett gang vanner. Det har varit en lang dag i dag med familj och bad vid sjo forst och sedan besok hos vanner sa snart ar det sangdags.

Grattis @athena_arabians 🎂🥳 och det ar till och med pa ratt dag tror jag. :p
 
Har tandvärk, skittrist! Hoppas på att det ska gå över som det gjort andra gånger, håller tummarna för det. Det sitter i underkäken men känns alltså ända upp i benet under ögat på samma sida och lite över näsan, och i underkäken in mot örat.

Tittar på The Rooki, en serie jag börjat se långt efter alla andra känner jag. Bra, men inte superbra, saknar The Walking Dead, men kan inte se om den ännu en gång...

Skulle egentligen i kväll packa ner lite saker jag ska skicka till ena sonen samt stoppa in lite i förrådet som inte blivit sålt ännu, i väntan på att det ska säljas, skänkas eller att jag ska släpa bort det. Blev inte så, nu heller, har skjutit på det för länge. Får ta tag i det i morgon. Helgen går så fort, ledighet går så fort!

Har mängder med pappkassar, men vill inte slänga dem, har sett att något ställe då och då önskar pappkassar i en FB grupp men senast jag skrev att jag hade fick jag inga svar. Märkligt ändå... Onödigt att slänga när folk behöver till att göra matkassar till behövande! Så får ta hand om dem också och komma på något vettigt med hur jag ska förvara dem.
Loppisar brukar behöva kassar :up: !
 
Idag ska jag måla dörrkarmen i bakre hallen plus leta rätt på kvistlack till dörren (ev köpa om jag inte har). Sedan ska jag upp på vinden och haka av ett fönster. Måste göra om en bit av kittet eftersom fåglarna har haft party.... :meh: Ska också passa på att tvätta och hänga ut i det fina vädret :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp