Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag preppar för kvällens chicken korma. Har även gjort en äppelchutney pga att jag behöver bli av med äpplen.

IMG_2811.jpeg
 
Jag sitter och suktar över grannarnas träd. Vi har ett sävstaholm det gav 2 liter must. Sen har vi tre oktober äppelsorter. Särskilt det ena har mycket och längtar efter dem. Grannens dignar och jag misstänker att inget kommer tas hand om.
Jag vet ju inte vad vi har för sort! De är grönrosa, väldigt vitt fruktkött, så pass mjöliga att de inte mustar speciellt bra. Söta. Blir supergoda pajer och gudomligt äppelmos.
 
Sådärja; just nu ser inte bilen ut som ett rullande stall och luktar heller inte som ett med nytt doftsmycke med magnolia sen jag fick arslet ur och städade den inför besiktningen idag. Tre ändå lätta fel att årgärda; bla dassiga framlyktor fram fast de är polerade en gång och jag undviker att stå mot solen hemma pga den... Skönt! En är ju alltid änna nervös på plats 😅.
 
Tillbringat dagen på kulturresa med en förening. Kul och intressant. Ingick gruvtur och jag tänkte lämna hund i bilen. Men då erbjöd en lvinna jsg känner att hon kunde ta hand om honom

Så idag har han promenerat i ett par timmar med en för honom helt okänd person. Han älskade det :D. (hon med) Så glad för min okomplicerade hund.

Resten av dagen gick vidare i kulturens tecken.
Härlig dag men jag är helt slut och hunden är rätt sliten han med.:heart
 
Jag sitter och väntar på att rotsakerna i ugnen ska bli nästan-klara så att entrecoten kan läggas i stekpannan.
"Min" köttbonde med angus har gått i pension så jag har träffat en ny som föder upp hereford, också helt ekologisk + att jag kan klappa dom, dvs närproducerat :up:
Men det innebär att vi byter smak på köttet, så det ska bli spännande med den första entrecoten därifrån.
 
Skänkte bort en kakelugn, stortegel och torkad lera idag. De som fick den var väldigt glada.
Själv har jag som vanligt slängt massor, sorterat ut sånt som ska vara kvar, burit två fåtöljer till släpet så nu har jag börjat magasinera, äntligen.

Orkar inte mer nu ikväll tror jag, grillen är tänd. Ska värma upp karrén vi åt tidigare av så det blir några snabba skivor på grillen och grillade äpplen till.
 
Haft total städ-dille idag. Har dammat, dammsugit, skurat etc i ca 3-4 h. 😅
Nu är varje jäkla tavelram och list dammfri.
Har också bakat och lagat middag.
Sen sambo ringde om att han var på väg hem för en timma sen har jag hunnit göra klart topping och eftergrädda kakan, mocka/göra mat till häst, duscha och nästan klar med mat på 1 h. 🥳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
328
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp