Vad gör man en regning semesterdag?

Daff

Trådstartare
Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan.

I dag ska det regna hela dagen och jag började fundera på vad man egentligen gör på en regnig semester?

Jag har en bok jag ska försöka läsa och kanske kan baka för att ha fika i frysen att bjuda på när jag får främmande. Jag har tänkt måla om i ett rum i stugan men då behöver jag köpa grejer för att kunna börja med underarbetet.

Vad gör ni på regniga semesterdagar? Planerar ni i förväg så att ni kan dra igång inomhus projekt?
 
Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan.

I dag ska det regna hela dagen och jag började fundera på vad man egentligen gör på en regnig semester?

Jag har en bok jag ska försöka läsa och kanske kan baka för att ha fika i frysen att bjuda på när jag får främmande. Jag har tänkt måla om i ett rum i stugan men då behöver jag köpa grejer för att kunna börja med underarbetet.

Vad gör ni på regniga semesterdagar? Planerar ni i förväg så att ni kan dra igång inomhus projekt?
Jag tycker dina planer är utmärkta, fixa lite hemma, baka och koppla av med en bra bok. Många stressar med allt som ska hinnas under semestern istället för att ha lite avslappnad inställning = mindre besvikelser.

Jag har semester nu, det blåser som 17 här så perfekt väder att hänga ute tvätten och fortsätta med röjsågen, diska och sortera ut porslin jag ska göra mig av med, åka iväg med returer mm. När mamma kommer så planerar jag att vi åker på lite utställningar när det inte är väder att vara utomhus och plocka vinbär, göra någon utflykt och jag ska som du måla lite och tapetsera om matrummet.
 
Mitt vanligaste regnprojekt är bakning. Men nu har jag passat på att skapa lite bättre ordning i byrå och klädskåp också. Den stora garderoben är kvar. Jag har dessutom beställt ett par påsar från Sellpy - hittills har jag bara skapat ordning, med hjälp av dem kan jag skapa plats också. Igår köpte jag dessutom färg för att kunna måla lite hoppbommar vid dåligt väder - har ett stort garage där jag kan vara.
 
Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan.

I dag ska det regna hela dagen och jag började fundera på vad man egentligen gör på en regnig semester?

Jag har en bok jag ska försöka läsa och kanske kan baka för att ha fika i frysen att bjuda på när jag får främmande. Jag har tänkt måla om i ett rum i stugan men då behöver jag köpa grejer för att kunna börja med underarbetet.

Vad gör ni på regniga semesterdagar? Planerar ni i förväg så att ni kan dra igång inomhus projekt?
Bra fråga, jag behöver slå ihjäl den här veckan i närområdet. Vädret bjuder inte in till dykning eller utomhusaktiviteter. Jag kom hem från norge i fredagskväll och jag har redan fastnat i doomscroll läge. Jag brukar försöka undvika att ha oplanderade hemmadagar eftersom jag inte mår bra av det, men jag räknade inte med det här vädermisären.
 
I sommar kommer jag förmodligen läsa, baka eller sy när det regnar. Eventuellt hjälpa sambon med diverse projekt. Vi gillar även att spela brädspel så det passar perfekt.
 
Jag startade just prenumeration på equiesport. Började med att titta på västervikhoppet och falsterbo.
 
Jag brukar inte planera något alls, det är det som är semester för mig.
Är i stallet och rider oavsett väder. Regnar det kan jag vara kvar lite extra länge, putsa allting, städa sadelkammaren osv.
Träffa någon kompis och spela sällskapsspel är perfekt för regniga dagar, gå på museum, läsa böcker, borsta och bada katter, ta en lång promenad i regnet 😍
 
Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan.

I dag ska det regna hela dagen och jag började fundera på vad man egentligen gör på en regnig semester?

Jag har en bok jag ska försöka läsa och kanske kan baka för att ha fika i frysen att bjuda på när jag får främmande. Jag har tänkt måla om i ett rum i stugan men då behöver jag köpa grejer för att kunna börja med underarbetet.

Vad gör ni på regniga semesterdagar? Planerar ni i förväg så att ni kan dra igång inomhus projekt?
Inte sjutton kan man slappa i soffan med en bra serie iaf, det finns banne mig ingenting att se!
 
Jag är inne på semestervecka två med lite halvdåligt väder. Jag har hunnit röja en hel del hemma, städa upp sina där ställen jag aldrig kommer till under resten av året. 🙄😅 Sen stickar jag, läser böcker, läser en sommarkurs, har hund osv så jag hinner aldrig riktigt ha tråkigt, mest sur över att jag inte kan fortsätta rödmålningen jag påbörjade i veckan.
 
Jag lever som vanligt. Oftast regnar det inte ihållande en hel dag åtminstone är det mycket ovanligt där jag bor :)
 
Jag önskar så innerligt att min hjärna kunde låta mig uppskatta nått av det som erbjuds i tv-väg, men det enda som verkar funka är Great British Bake off och Taskmaster O_o

Great Canadian Baking Show är på samma tema och deltagarna och domarna är om något ännu trevligare och mer hjälpsamma! Sådär stereotypiskt kanadensiskt.
 
Great Canadian Baking Show är på samma tema och deltagarna och domarna är om något ännu trevligare och mer hjälpsamma! Sådär stereotypiskt kanadensiskt.
Åh, det ska jag kolla upp bums! Den norska varianten var inte alls så bra :(
 
Var på plantskolan idag och köpte sommarblommor, ska plantera i krukor att ställa på trappen för att få i alla fall lite sommarkänsla!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 592
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 350
Senast: Imna
·
Övr. Barn Jag funderade på att ta frågan i höst 2018-tråden, men tänker att frågan är så pass allmän att den passar bättre i en egen tråd. Jag...
Svar
4
· Visningar
2 313
Senast: Okeydokey
·
Skola & Jobb Det kanske är jag som är oresonlig, men jag behöver input och jag behöver råd för hur jag (oberoende av vem det är som är oresonlig) ska...
2
Svar
23
· Visningar
3 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Kirk
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp