Vad gillar era hundar för?

Golden_Heart

Trådstartare
Precis som hästarna har även hundarna vissa saker de absolut älskar och gör nästan vad som helst för att få lite av det. Nu pratar jag inte om det vanliga hundgodiset, men visst även det kan vissa hundar vara extra förtjust i. Jag menar ifall de tex älskar frukt, äpplen, glass, snacks (chips, ostbågar, jordnötsringar osv). Det godiset som vi ofta är aktsam att inte ge för mycket.
Ger ni era hundar något utöver det vanliga?
Vad gillar era hundar för special godis?
Vad ger ni då?
Vad anser ni om det extra godiset?
När får de, det extra godiset? Vad måste de göra för det?
Vad anser ni om våra olika snacks som finns för oss, kan vi verkligen ge det till våra hundar?
Vad har ni för restriktioner?

Välkommen in i tråden!

Sv: Vad gillar era hundar för?

Leverpastej :p När min hund var valp skulle mamma ge honom på en träsmörkniv ("klart valpisen ska ha"). Han grabbade så klart tag i kniven och smet iväg och när vi fick tag på honom var bara skaftet kvar :cool: Djursjukhuset tyckte inte det var någon ide att komma in eftersom vi bor en timme därifrån så vi skulle få honom att kräkas själva. "Ge honom senap, det kräks han garnaterat av!". Han slickade glatt i sig senapen och tyckte det var en toppendag :D

Smörkniven kom för övrigt ut den naturliga vägen ett par dagar senare :D

Tyvärr blir min hund dålig i magen av det mesta i köttväg så han får inte så ofta extra godbiar, men ibland får han någon köttbulle eller korv.

Ibland försöker jag ge honom ett chips, men finns det ingen konkurrans i form av en annan hund så vill han inte ha. Finns där däremot en annan hund slinker vad som helst ner.

Ger ni era hundar något utöver det vanliga? Vaniljpuck :p
Vad gillar era hundar för special godis? Salami korvar :D
Vad ger ni då? Salami korvar och kyckling e poppis!
Vad anser ni om det extra godiset? Äsh, nån gång ibland sådär gör inget, men inte för ofta
När får de, det extra godiset? Vad måste de göra för det? De ska vara om hunen ska lära sej något, ellr utföra något krävande!
Vad anser ni om våra olika snacks som finns för oss, kan vi verkligen ge det till våra hundar? Det beror på..kryddstarka snack tkr inte ja e nåt för voffsingar, men vaniljglass går bra..absolut inte choklad :eek:
Vad har ni för restriktioner? Restriktioner? :confused: :D

Mina får sällan nåt godis..
Däremot så gör Gabbi precis allt för sin gula smajlboll och Kiera för sin röda repboll:D

Mina två älskar frukt & grönt och favoriten är vattenmelon.
De brukar få smaka frukt & grönsaker när jag själv äter det eller står och lagar mat. Äppel och päronskruttar brukar de få då & då, gurka hör till favoritgrönsaken. Morötter (hela) brukar jag ge dem att gnaga på ibland. De behöver inte göra så mycket mer än se söta ut för att få smaka :D :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 909
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 766
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: Castellini
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023