Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Mollie äter allt. Förutom all mat; tvål, kattbajs, snus, fimpar, tuggummi (från gatan), kottar, schampo, betfor, mossa, blåbärsris mm
Jag har ringt till giftinformationen några ggr...
Kan inte komma på nånting hon inte äter.

Numera lyssnar hon på NEJ så det var ett tag sen hon åt fimpar och sånt snusk, men man kan ju inte lämna tallriken obevakad på bordet precis.
Fast hon blir bättre ju äldre hon blir har jag märkt, tur är väl det.

Min förra hund plockade blåbär själv och åt, så sööt. :love:
 
Sv: Vad gillar era hundar för konstiga saker att äta?

Hittils är det enda min ena hund tackat nej till sallad. Hon verkar tro att det är nån form av löv, och inte ska ätas.
annars äter hon allt hon kommer över: alla grönsaker(tom rå lök om man tappar vid matlagning och inte hinner ta innan henne), frukt, betfor, Kraft, bröd, kakor, pasta etc etc. Hon är helgalen i mat.

Den andra är tvärtom. Hon luktar mycket noga och länge på allt. Sen duttar hon en gång med tungan. Därefter kan hon möjligen smaka, om saken passerat de två första proven. Ibland spottas det ut och ratas. Men ungefär 50% av gångerna å slinker maten ner.
Här om sisten ratade hon älgfärs.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 780
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 280
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 861
Senast: Trix
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 459
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp