Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är selen bra för? *nyfiken* Och när du fodrar för överlinjen mer än magen, tänker du då mer protein ju sämre överlinje eller hur tänker du då? *nyfiken igen*
*vilse i mineraldjungeln* tips på bra komlett mineralfoder? Som även har tillräcklig selen o e-vitamin...
precis som att placebo faktiskt funkar på djur med, rätt häftigt faktiskt.
Det är ju möjligt att det är B-vitaminen som funkar, men det kan lika gärna vara placeboeffekt.
Har du provat att ge extra protein istället?
på vilket sätt blir hästen ett monster?
Håller med i ditt resonemang ang överlinjen och tycker inte heller att man kan skylla allt på en sadel. Min häst är dock svår att muskelbygga, trots mycket ridning utan sadel och med ridgjord (som inte kan sitta fel i den bemärkelsen) Jag ska prova att öka proteingivan och även se om selen behöver tillsättas när jag fått analys på mitt hö! Tack för tipset!
Sen angående B-vitaminer så är min häst likadan som din! Hon blir inte riktigt så aggressiv som du beskriver din men hon blir grinig och tvär, öronen är mest bakvända hela tiden och väldigt hudöm. Men B-vitaminer lugar det sig betydligt! Så jag gör som du!