Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir lite ledsen för jag vill ha så mycket grönska som möjligt på det hållet eftersom det är precis utanför mitt sovrumsfönster och han stökar runt ganska mycket på kvällar och tidiga morgnar. Bla tomgångskör lastbil. Jag jobbar 2-skift och behöver sova. Vid den andra tomtgränsen som vätter mot hans har han satt upp plank och nu klagar han på att mitt "ogräs" växer igenom. Jag vill gärna ha en lummig tomt med mycket nässlor och diverse växter för att gynna våra insekter. Tomterna runt om kring är helt renrakade och finns inget livsrum för dem. Jag har haft massor med humlor och vildbin på mina "ogräs" i sommar.
Tack för tipset! Ska kolla upp det.Vad du har och gör på din tomt ska han skita i. Givetvis ska du se till att träd och buskar inte inkräktar på hans tomt men vill din kirskål (eller nässlor eller vad det nu är) sticka över till honom är det hans problem.
Har han uppställning för lastbil på en privat tomt (dvs inte en industritomt)? Det är inte nödvändigtvis tillåtet i ett villaområde
Fortfarande har jag inte fått någon förklaring på ordet "skogning"
Har googlat och inte hittat. Är det dialektalt? Vad betyder det?
Att skoga = att fälla/ta ner träd.Fortfarande har jag inte fått någon förklaring på ordet "skogning"
Har googlat och inte hittat. Är det dialektalt? Vad betyder det?
Tror det kommer söderifrån, från trakter med lite skog så att även beskärning av enstaka träd och liknande blir till skogsåtgärder, skogning.Har heller aldrig hört det, intressant! Var är ni ifrån som använder det?
Hade heller aldrig hört uttrycket förens jag började ha att göra med skåningar. De skogar där andra säger hugga och de slyar när vi andra kallar det röja.Att skoga - att röja, fälla träd, klippa grenar och liknande. Att skoga ur snåret.
Lite som att surfa och chatta, kanske.....Hade heller aldrig hört uttrycket förens jag började ha att göra med skåningar. De skogar där andra säger hugga och de slyar när vi andra kallar det röja.