Vad gäller egentligen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Alpin87
  • Startdatum Startdatum
A

Alpin87

Måste en travare ha ett godkänt travlopp för att kunna få starta monté? Eller kan den kvala in i monté direkt?

Ingen koll här inte..

Sv: Vad gäller egentligen?

jag är inte helt hundra men jag har för mig att man måste kvala den för sulk innan man kvalar i monté.. tror de men är inte helt säker

Okej, vad dumt.. :(

Jag har ingen stor erfarenhet av att köra och vet inte ens om det är lönt ;)

Ja, den måste ha kvalat för sulky någon gång i livet innan du kan ta ut den till montékval.

tror inte det. de e väll bara anm men hästen måste stå på en tränarlista

Va? :confused:
Nej, nog måste hästen varit sulkykvalad. Kan inte tänka mig att de ändrat den regeln.

Det är väl i Finland man inte behöver kvala monté öht för att starta, eller är jag helt fel ute? Någon?

Senast ändrad:

Okej, vad dumt.. :(

Jag har ingen stor erfarenhet av att köra och vet inte ens om det är lönt ;)

Hästen måste vara kvalad för vagn någon gång. Sen kan man kvala till monté.
Klarar inte hästen ett vagns kval, tror jag inte heller att den klarar att starta i monté.
Sen måste ju hästen stå på någons tränar lista och du måste ha monté licens om du tänkt rida själv.

Hur gammal är hästen? Är den ostartad? Om den har kvalat eller startat för sulky, när var senaste starten?

Hon är fyra år. Inte kvalad.

Men hon har varit i träning.

Då måste hon in i träning, sulkykvalas o sen montékvalas för att få starta!

fast om du kommer så långt som till att hästen kvalar för sulky kan du dra till typ åland sen och starta nåt montélopp där sen tillbaks i Sverige behöver hästen inte kvala monté utan det är bara att starta.

Hur mycket monté lopp är det för ostartade hästar?? Har ingen monté häst så jag har ingen koll..

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: Snurrfia
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 079
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 482
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka