Vad för utrustning har ni i bilen?

Som rubriken lyder, vilken utrusning har ni i bilen? Tänker alltså på sådant som används vid eventuella olyckor och annat bra att ha?

Jag har markeringsremsor för viltolycka, varningstriangel, första hjälpen väska, reflexväst, filt, morakniv, extra hundkoppel. Sen har jag alltid telefon!
Våtservetter och toarulle har jag också för eventuella akuta skitnödigheter.

[Varningstriangel, domkraft, 556, silvertejp, liten kniv, reflexväst x3, filtar (dock används de mestadels till hunden :D ) Grimskaft, skruvmejslar. insulinnålar, druvsocker, gasbinda, sårtvätt, näsdukar, alvedon ficklampa, laddare, olika säkringar till bilen extra lampor (min förra bil sköt lampor lite titt som tätt så tyckte det var bra att ha)

Tja jag har ett rullande garage känns det som. saker åker in i bilen men kommer inte ur igen :D

Jo, det är lag på det :)

Den här tråden har förövrigt gett mig en ny sak på "att göra-listan", nämligen kolla igenom vad som finns i bilen (snabbt gjort...) och försöka få till så att bra saker finns i den.

Startkablar har jag, de ligger i garaget hela tiden :angel:

Till alla: Hur förvarar ni alla miljarder prylar som ni har med er? Alla lampor och silvertejpar och filtar osv :p

Jag har en kombi och har filtarna i sätet (gammal sliten bil så det är skönt att ha filt ibland= alla småpryttlar i fack som går att stänga i bagageutrymmet.

Dock ser min bil alltid ovårdad och stökig ut ändå

Brandsläckare är något de flesta verkar ha glömt :p

Jag har ovan nämnda släckare, en pulver på 2 kg tror jag det är. Spännband, reflexväst, som regel något extra plagg som jag glömt i bilen/filt. Hade kniv när jag körde häst mycket men inte längre. Är dock inne på att lägga in den igen tillsammans med första hjälpen-kit. Det saknar jag tyvärr.

Jo, det är lag på det :)

Den här tråden har förövrigt gett mig en ny sak på "att göra-listan", nämligen kolla igenom vad som finns i bilen (snabbt gjort...) och försöka få till så att bra saker finns i den.

Startkablar har jag, de ligger i garaget hela tiden :angel:

Till alla: Hur förvarar ni alla miljarder prylar som ni har med er? Alla lampor och silvertejpar och filtar osv :p
Jag är noga med att allt tungt ska sitta fast om det går så brandsläckaren har jag spänt fast med små spännband som är lätta att lossa. Reflex i handskfacket. Allt annat där det får plats :p bagaget rymmer ju en del.

bagaget rymmer ju en del.
Jo, bagaget rymmer hundar :angel: Börjar fundera lite på att bygga en "hylla" att ha hundbur på, så att jag kan förvara säkerhetsprylar under hundarna osv. Vet dock inte hur det skulle gå att göra så att jag fortfarande kan komma åt reservhjulet vid behov, det ligger ju under golvet i bagageutrymmet...

Jag har min bil för att ta mig från A-B,sen är den en kombi och jag har hund,vill heller inte riskera att bli ihjälslagen om jag voltar bilen pga flygande tunga o vassa saker.
Så spännband,första hjälpen kudde passande hund,häst,människa.
Koppel,filt,våtservetter,skruvmejsel,multiverktyg,mobilladdare o solglasögon och slutligen band för viltolyckor.

Jo, bagaget rymmer hundar :angel: Börjar fundera lite på att bygga en "hylla" att ha hundbur på, så att jag kan förvara säkerhetsprylar under hundarna osv. Vet dock inte hur det skulle gå att göra så att jag fortfarande kan komma åt reservhjulet vid behov, det ligger ju under golvet i bagageutrymmet...
En kollega kör på lastpallar. Får du plats med det? Dessa kan du ju fästa med spännband i öglorna man brukar ha i bagaget så de inte mosar burarna om man slår runt.

Jag har alltid tyckt jag vart förberedd men inser att det jag har i bilen är en piss i Nilen mot andra :p dock har jag bara en liten SEAT ibiza, så den rymmer ju inte så mycket, men ska helt klart komplettera med en del saker jag missat :)

Liknande trådar

Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: lil-sis
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Fetaost
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 639
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
564
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama