Vad för typ av släde?

S

solenbakommolnet

Har ganska precis upptäckt hur kul det är att köra häst. Egen häst :love: He,he skita kul är det :D

Nu funderar jag på att köpa mig en släde men jösses vad köper man :confused: :eek: :confused:

Korgsläde, rissla, kyrksläde osv. osv. Ni som kan och vet...vad är bra, vad är mindre bra :confused: Framför allt vad är den stora skillnaden mellan dem olika typerna :confused:

Har en häst i storlek c-ponny så släden måste gå lätt. Tittar man då på någon speciell typ bara därför :confused:

:bow:

Det finns nog inga nya slädar att köpa, utan du får försöka hitta en begagnad, äldre. Välj då en som inte är för stor och tung.
Men köpa en släde i mars - är inte det lite sent på säsongen, typ? Eller bor du på nordpolen?

:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 007
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 894
Senast: Unafraid
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka