Vad för sto till Baloubet du rouet?

Miss Sixty

Trådstartare
Vad för sto tycker ni passar till hingsten Baloubet du rouet?

Har någon här erfarenhet av hans avkommer och hur de är?

Sv: Vad för sto till Baloubet du rouet?

Inget för hobby ryttare då han ger skarpt temperament.

Håller nog med ovanstående. Sett ett flertal och de är riktigt knepiga. Hoppar hus, men är som sagt inga lätta hästar och då har de jag sett varit i proffsträning utomlands.

Jag skulle vilja ha honom på ett snyggt sto av vettig typ och som har bra halsansättning och ett vackert huvud!

Jag gissar att man inte betäcker med Baloubet om man inte vill ha en elithäst som ska ridas av duktigare ryttare.

Jag har ridit två stycken avkommor nu (en 5-åring och en 6-åring) och de är oerhört trevliga! Inga problem med vare sig ridbarhet eller temperament! Båda dessa är långbenta och mycket snygga. Stoet är reggat Zangersheide och valacken KWPN.

Grannen har en e. Baloubet - Landor S, finns riden på bild i senaste Ridsport.
Han är jättefin i kroppen, har inte varit några problem att rida in och hoppar fantastiskt (bästa hopphäst på Nuntorps 3-årstest), fick 45 p som dressyrhäst så han kan röra sig också. Visst finns där nerver men han är hingst och för att vara det och 3 år så tycker jag nog han är rätt normal!

Om du menar Baltimore är han e:BALOU du rouet (e:Baloubet-Continue)-Landor S :)

Naturligtvis!
Lätt förvirrad (och trött) läser jag bara första stavelserna... Tack för rättningen.

Jag har träffat Maloubet, vet inte hur jag ska förklara honom, typ som alla skräckhästar i filmer som äter människor. Men när han reds och speciellt när han hoppade så var han en riktig "prinsess-häst".

Så vill man ha en häst som hoppar och som man inte står och gosar med väljer man nog Baloubet.

Min komois har precis fått föl efter honom. Väldigt läcker, högrest, ganska kort i ryggen och fyx men fyra vita dem och bläs. Riktig snygg hingst. Men det är ett monster. Han är redan jätte kaxig och struntar totalt i alla andra, han kör sitt rejs. Väldigt skarp i skallen. Men sedan är en efter ett sto e. Espri som har ett temprament som inte var av denna värld. Bla därför gick hon till aveln.

Avkomman i såg är trevlig, men om man skall kunna hantera den i framtiden gäller det att sägga upp väldigt tydliga gränser. Det kommer nog bli en toppenfin häst"

Lite överdrivet va?! Han är hingst och hingstar är ofta jobbiga vilket inte betyder att alla avkommer är sådana...

Väldigt skarp i skallen. Men sedan är en efter ett sto e. Espri som har ett temprament som inte var av denna värld. Bla därför gick hon till aveln.

:crazy: Är det en anledning att sätta ett sto i avel?

Och varför i all världen betäcka ett sånt sto med Baloubet?

För hon hade en hoppkapacitet som inte var av denna värld. Det var inte enbart pga av tempramentet som den gick till avlen, den vart oxå skadad och blev aldrig frisk.

Ärligt talat vet jag inte, jag skulle då aldrig lägga en sådan hingst på den hästen!

Lite OT kanske, men för att betäcka med Baloubet ska väl stoet ha tävlat minst 140 eller?
Är själv sugen på att betäcka med honom, men måste skaffa ett sto först :p.
Nu är det ju inte aktuellt än på ca 2 år, men lika bra att kolla så man inte väljer ett sto som ''bara'' gått 130.

Måste ändra mig!! Det är efter Balou de Roet de har fått en avkomma. Läste inte rubirken tillräckligt tydligt! Förlåt ! :angel:

haha 130 duger väl:) jag pratade med hon som har licensen för honom i sverige och jag skulle fått betäcka mitt då 3 åriga sto (med bra stam) med honom, men så fick jag inte ponnyn såld så jag hade inte råd:(

Åh, då blir det ju lättare att hitta ett lämpligt sto :)
Vad kostar det att betäcka med Baloubet då? Typ 50000 eller?

30 000 kostade det då iaf, men sen tillkommer ju alla veterinär avgifter och sånt så det stannar nog på en ganska stor summa för det var ju bara för strået.

30 000 kostade det då iaf, men sen tillkommer ju alla veterinär avgifter och sånt så det stannar nog på en ganska stor summa för det var ju bara för strået.

huaa! per strå?? är det detsamma som en dos? Då blir det ju hiskeligt dyrt om stoet inte tar sig!:eek:

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
535
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix