Vad för slags regntäcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Midnattssol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 919
M

Midnattssol

Jag tror jag måste skaffa ett nytt regntäcke till hästen!
Jag har ett fleecefodrat, men det känns ju lite för varmt för att lägga på under sommarmånaderna, eftersom det brukar vara lagom på vintern annars..
Sedan har jag ett annat med nätfoder, som jag ärvt av en stallkamrat, men det har jag aldrig använt utan att ha något annat täcke under (typ fleece eller ylle) eftersom jag hört att man inte bör använda ofodrade täcken, men hur är det där egentligen? Får man eller får man inte?

Jag har aldrig haft täcke på honom på sommaren annars, men nu verkar det som om han blir öm i ryggen efter en dags regnande (visar aldrig tecken på ömhet annars!) och imorgon åker han på bete så då känns det som att det skulle vara skönt att ha ett täcke på honom. Men vad för slags täcke, det är frågan!
Har ni några bra förslag?

Sv: Vad för slags regntäcke?

Köpte ett Hansbo Event plus i våras. Går att köpa tjockare undertäcken till eller ha täcket som det är.
Min häst gått med det i tre dagars konstant regn och han är fortfarande torr under. Jag är mycket nöjd.:)

Bucas sunshower :)
27229719.jpg

ett tunnt och lätt regntäcke som håller viss värme av solen borta också, så skiftar vädret mkt är detta täcke skönt att använda.

Ja detta har jag funderat på, hur tycker du att det funkar? Vad är det för slags insida i det?

tycker de funkar kanon, fattar inte att jag varit utahn de täcket så länge :) jätte trevligt täcke. på ryggen är de "nät" de är den enda fodringen.

jag har köpt ett bucas freedom, väldigt tunnt och ligger bra :D tycker om färgerna oxå, mitt är mintgrönt :love:

jag har ett tunnt mark todd som bara har ett litet glatt foder inuti, det håller tätt och är supertunnt och smidigt, det har min om det blir regnigt nu på sommaren. tror det kostar ca 800 kr.
har haft det i lite mer än ett år och det håller fortfarande tätt och ser snyggt ut.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
854
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 538
Senast: Shixle
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare