VAD för ras är detta?

MrsScabtree

Trådstartare
Jag var på WDS igår och strosade runt, så får jag syn på en hund som är så stor så jag tror att jag smäller av. Hunden i fråga ser ut som en otrimmad riesen ungefär, ca 10 cm långt svart hår. Är säkert en meter i mankhöjd och två meter lång. Huvudet är enormt .
Ja hela hunden är helt enkelt kolossal. Vad var detta för ras?
Den var mäktig, men jag vette sjuttsingen hur man får plats med en sån hund ens i ett radhus. Irländska varghundar och Grand danois skulle se fjantiga ut brevid denna jätte. Vad var det för något?
Jag hade tänkt gå fram och fråga men kvinnan (en mycket liten sak) såg ut att vara mitt uppe i ett samtal..Hm.

Hala in ett svar här nu så jag får ro i kroppen! :D

Sv: VAD för ras är detta?

Nej dom är ju små, den här hunden var kolossal. Som två och en halv grand danois fast kraftigare. Såg ut som något tagit en riesen och hällt i den hulken medel ungefär

Det var väl bara hundar som skulle visas ngn av dagarna som fick komma in på mässan, isåfall är det ingen blandras

Barbet visades på söndagen, kan det ha varit en sån?

Barbet--0.jpg

Mötte en sån på stan en gång och blev riktigt impad.

Tycker ändå det låter som en rysk svart terrier. De är enorma!

Ja jag kollade på barbet och nja..den liknar mest en ryss. Men i rasstandard står det att ryssen är som högst 72 cm i mankhöjd. Den här måste varit minst 90 cm! Min sambo som är 190 cm lång såg liten ut brevid hunden, den räckte honom till midjan.
Att jag inte fotade den...Huvudet var som två vattenmeloner :crazy:

En barbet är väl inte så hög?

Kan det varit en bouvier?

*Nja, kollade upp den och den är inte heller så hög såg jag.

Ja, när jag tittar såg den exakt ut som en bouvier..men storleken stämmer inte som du säger.

bigdog.jpg

Nej dom är ju små, den här hunden var kolossal. Som två och en halv grand danois fast kraftigare. Såg ut som något tagit en riesen och hällt i den hulken medel ungefär

Nejnejnej. Dom är enorma. Jag har sett de som når till midjan på en vuxen man.

Tror att jag såg den jag med, en grå jättehund med knorr på svansen..? Lurvig kortklippt päls..?

En briard kanske? de är inte heller så stora som du beskriver men de ger ett väldigt stort intryck.

Eller helt enkelt en väldigt stor riesen...

Hm..men när jag googlar ser jag bara "små ex"..den här var ju som tre såna hundar, den var verkligen..helt sanslöst stor!
Men nog liknade den en ryss.

Såg att det fanns med Ovtjarkor, nån av raserna. Kan det ha varit en sån? Dom ser ju osannolikt stora ut, som nåt ur en fantasybok!

Liknande trådar

Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 991
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 007
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 562
Senast: Lona
·
Hundavel & Ras Min mamma är nu sugen på att skaffa hund igen, men är osäker på vilken ras hon vill ha och är inte så haj på internet så jag tänkte att...
2
Svar
23
· Visningar
3 065
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation