VAD för ras är detta?

Sv: VAD för ras är detta?

Gå in på skk och kolla på utställningsresultat från WDS. Kika på grupp 2 och gruppvinnare. Där har du en svart terrier...stor :)

http://www.skk.se/wds/BIG/WDS_big_gr_02.htm Lägger in en länkt istället.

Jaaa............? Kanske..jag vill minnas att den var mycket mycket större..men så vet man ju inte hur lång mannen på bilden i fråga är..och vi stod ju en bit ifrån..den var iaf mycket lik! När man ser GDn på bilden ovan lutar det nog åt rätt håll..må hända att det var den!

Kan du utgå ifrån utställningsprogram vilka raser som visades den dagen? Om du var där den 6 juli var det grupp 5, 6 och 8 som ställdes ut den dagen, men det låter ju mer som en grupp 2-hund. Eller kan det ha varit en "urhund" (grupp 5) av något slag?

Hälsningar
Marianne

Låter väldigt likt en svart rysk terrier...såg en sån en gång och höll på att smälla av! Största hund jag sett i hela mitt liv!!:D

kl

IrishWolfhoundFrankBrendan.JPG

en extra stor Irländsk varghund kanske?
fast jag vet inte om de finns i svart

Varghundar kan vara helsvarta, men är oftast ryckt ganska kort och är ju förhållandevis nätta för sin storlek.

Liknande trådar

Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 991
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 007
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 562
Senast: Lona
·
Hundavel & Ras Min mamma är nu sugen på att skaffa hund igen, men är osäker på vilken ras hon vill ha och är inte så haj på internet så jag tänkte att...
2
Svar
23
· Visningar
3 065
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCIX