Vad för lopp får de köra?

Zandrah

Trådstartare
Halloj!
Nu är jag på latsidan och skriver ett inlägg här eftersom jag inte hittar min lilla regelpärm :angel:

Jag är amatörtränare (End träna), och kommer alltså leja kusk till mina hästar. Nu undrar jag, om jag vill leja någon som har amatörlicens - vad är det som gäller då? Är det bara så att dessa inte får köra på storbana? Men annars får de köra mina hästar i vilka lopp som helst eller?

Jag pratar om en amatör utan någon som helst delägarskap i hästen.

Sv: Vad för lopp får de köra?

Om jag förstått det hela rätt (sitter i diskussion med STC om en del otydliga formuleringar) så får man som amatör köra andras hästar, utan att på något vis deläga, träna eller företräda, om man uppfyller loppkategori 3, dvs minst 25 totolopp körda sista 5 åren och minst 5 körda sista två åren. Man får dock inte köra andras hästar i V75 och på storbana (Valla, Jägers och Åby).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Träning Hej! Jag är ny i sadeln och min balans är INTE bra. Jag märker det mest när det gäller trav och att rida lätt, att jag också "håller...
Svar
4
· Visningar
1 224
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
25 097
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar