Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att jag inte behöver gå ut i det otrevliga vädret idag. Sitter inne och påskpysslar iställetJag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte känns lika mörkt. För egen del känner jag att det är en bra idé för att livet just nu känns rätt så mörkt. Idén kom häromdagen, när jag lyckades hitta ett litet glädjeämne.
Så jag börjar. Hundarna jag har är av larmras, framförallt ena skäller innan hon ens vet att hon skäller ser det ut som. Men häromdagen så hade vi en sån trevlig promenad. Vi mötte både folk och andra hundar och ingen av hundarna skällde en enda gång Den reaktivaste knorrade och muttrade lite, men det tycker jag är helt okej beteende. Hon måste ju få tala om att hon inte vill ha med den mötande hunden att göra.
Jag SÅG EN UBÅT!! Alltså en aktiv ubåt i tjänst som rörde på sig! Jag har ju varit på en del museumubåtar tidigare men de ligger ju dockade. Det var en ren slump att jag var på rätt plats vid rätt tid och fick se den när den gick i ytläge. Jag hoppade och skrek som om jag var på rockkonsert! Okey, det är kanske inte ett litet varddagsglädjeämne eftersom jag har ett intresse för ubåtar som förmodligen överstiger det vanligaste för ett tant i 45års åldern men det var helt oplanerat och dök upp i min vardag idag.Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte känns lika mörkt. För egen del känner jag att det är en bra idé för att livet just nu känns rätt så mörkt. Idén kom häromdagen, när jag lyckades hitta ett litet glädjeämne.
Så jag börjar. Hundarna jag har är av larmras, framförallt ena skäller innan hon ens vet att hon skäller ser det ut som. Men häromdagen så hade vi en sån trevlig promenad. Vi mötte både folk och andra hundar och ingen av hundarna skällde en enda gång Den reaktivaste knorrade och muttrade lite, men det tycker jag är helt okej beteende. Hon måste ju få tala om att hon inte vill ha med den mötande hunden att göra.
Jag SÅG EN UBÅT!! Alltså en aktiv ubåt i tjänst som rörde på sig! Jag har ju varit på en del museumubåtar tidigare men de ligger ju dockade. Det var en ren slump att jag var på rätt plats vid rätt tid och fick se den när den gick i ytläge. Jag hoppade och skrek som om jag var på rockkonsert! Okey, det är kanske inte ett litet varddagsglädjeämne eftersom jag har ett intresse för ubåtar som förmodligen överstiger det vanligaste för ett tant i 45års åldern men det var helt oplanerat och dök upp i min vardag idag.