Vad får detta sto för pass i Sverige?

A

AK_GBG

Sto registrerad i Mackleburg (tror jag det heter?!). Har ett tysk pass (färg rosa), Efter lancado. Mamman tyskregistrerad.
Vad får denna för pass om jag registrerar den i ASVH (vill delta i 3 årstesten).
Någon som vet vad det kostar och om det kan bli problem att få den registrerad?

Och om den får ett föl- vilken färg på passet får avkomman?

Sv: Vad får detta sto för pass i Sverige?

Mecklenburg godkänns inte rakt av, av ASVH utan i de fall hästen är reggad där så sker individuell prövning från fall till fall och därför är den enda som kan svara på om det blir gröna eller grå papper just ASVH, ta kontakt med Anette på ASVH så får du svar.

Det svaret är sedan det som avgör om avkomman får gröna papper (vilket den enbart får om de gdk mamman till gröna papper).

Och det är enbart om din häst får gröna papper som du har rätt att starta henne på 3 års.

Pappan är ju både registrerad i ett förbund som godkänns av ASVH + godkänd av flera förbund som är godkända av ASVH så han borde inte vara nåt problem, däremot så hänger det ju på vad mamman har för stam, om hennes far och morfar, helst även mormorsfar är godkända i ASVH eller förbund som godkäns av ASVH så bör du få gröna papper på din häst.
Annars blir det grå.
Maila stammen till ASVH så ger de ett korrekt besked.

(OBS! Passet byts inte ut utan hästen får ett svenskt registrerings nummer som är samma raskod och nummerserie som de grön papprade har)

Senast ändrad:

Jag har ett sto som är registrerad i just Mecklenburgerförbundet. Jag ringde ASVH, och precis som föregående skribenter skrivit så kollar de upp stammen individuellt. Mitt sto hamnade i första registret och räknas alltså som om hon har gröna papper, även om hon såklart fortfarande har rosa från tyskland.

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 052
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 005
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 998
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10