Vad får det kosta??

K

Krokodilen

Jag har mitt TR hemma och sitter nu på jobbet är jag helt ute och cyklar om jag säger att man på en lok/regional tävling inte får ta ut hur stor startavgift som helst i en klass med bedömning clear round??

likaså om man betalt in alla avgifter i förhand på ett pg konto kan arangören ändå ta ut 150Kr i straff per start om man ej kommer? Dom tar även ut en administrativ avgift på 50kr även om man har vet eller läkarintyg eller även om man avanmäler i tid??

så ni som kan TR är allt detta ok? Tävlingen jag pratar om är lokal!

MVH LINDA

Sv: Vad får det kosta??

1. Tror inte det, vi fick iaf ändra en Clear Round i en proposition från typ 80 kr till 60 kr, samma avgift som gäller (gällde) för avd B. Har jag fattat det rätt får anmälnings/startavgift för avd B från och med i år vara högst 100 kr om det inte delas ut premier. Vet dock inte om det medför att avgiften i Clear Rounder höjs med lika mycket, men i vårt distrikt har det iaf funnits ett tak.
2. Om man startanmält (vilket man ju oftast gör iom anmälan), inte avanmäler och inte kommer till start har arrangören rätt att ta ut straffavgift på antingen dubbla startavgiften eller om startavgift inte finns 150 kr per klass.
Arrangören har rätt att ta ut en administrativ avgift på max 100 kr vid återbetalning av start/anmälningsavgift om man inte kommer till start pga skada/sjukdom och har veterinär- eller läkarintyg.
Hoppas det var till någon hjälp!

Tack ska du ha det var till hjälp :)

TR säger inget specifikt om anmälningsavgiften i Clear round. Det som sägs är att det inte behöver finnas en avd B om avd A är Clear round, att värdet på hederspriset skall vara minst anmälnings+startavgift, samt att om premier inte delas ut i unghästavdelning så får anmälnings+ startavgift vara max 100:-.
I clear round delar man (normalt) inte ut hederspriser och det bör ju rimligen begränsa anmälingsavgiften.
På lokaltävling delar man inte ut premier, och då gäller ju 100:- gränsen för avd B.
I teorin skulle man alltså kunna ha en Clear round med avd A och B och olika priser för A och B, i praktiken finns det ingen anledning att dela klassen och inte heller att ha olika avgifter för unghästar och övriga.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 475
Senast: Ewelina02
·
Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 597
F
Tävling Ska nu på lördag starta min första lokala tävling, även första lokala för min 5-åring. nu till frågetecknet. Min häst är som sagt 5år...
Svar
7
· Visningar
975
Senast: karuso_00
·
F
Hoppning Ska nu på lördag starta min första lokala tävling, även första lokala för min 5-åring. nu till frågetecknet. Min häst är som sagt 5år...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka