Raven_

Trådstartare
Kollade på "Mannen som talar med hundar" idag. Såg bara sista kvarten när han skulle hjälpa paret med deras sennen hund som var "besatt" i skuggor osv. Jag har fram tills idag tyckt att han har varit bra men har funderat mer o mer på hans "förmåga" att tala med hundar. Hur bra är det långsiktigt att behöva använda koppel som korrigering hela tiden? Har inte sett ett enda program där han inte använder sig av koppel + strypkedja. Sen idag, herregud säger jag bara, han satt på hundstackarn ett stackel....:mad: Hur F*n kan man visa sånt i TV?!
Va tvungen att skriva av mig lite.

En upprörd Raven.
 
Sv: Vad fan!?

Hunden var i jäkla risigt skick, och såvitt jag såg led inte hunden av detta. Plus att man gör det för hundens skull, inte för någon tävling eller annat.
 
Sv: Vad fan!?

Det håller jag med om, tyckte jättesynd om hunden. Men jag har alltid varit jätte emot stackel och såg heller ingen anledning för honom att sätta på hunden det. Det finns andra metoder, hade faktiskt hellre sett att han satt på hunden en strypkedja.
 
Sv: Vad fan!?

Vilken kanal? Går det i repris så man kan se det och uttala sig?
 
Sv: Vad fan!?

Jag är själv emot stackel och el, speciellt i syfte för tävling eller annat flams. Men denna hund var ju ett mentalt vrak, och det var knappast så att han svingade runt hunden. Jag såg nog hellre detta än att han stått och ryckt sönder hundens nacke med kedja. Samtidigt blir man osäker på hur folket som ser detta tänker.. Vore dumt om Ulla 54 år införskaffade ett stackel och ryckte i på sin nervösa pudel..
 
Sv: Vad fan!?

Jag är själv emot stackel och el, speciellt i syfte för tävling eller annat flams. Men denna hund var ju ett mentalt vrak, och det var knappast så att han svingade runt hunden. Jag såg nog hellre detta än att han stått och ryckt sönder hundens nacke med kedja. Samtidigt blir man osäker på hur folket som ser detta tänker.. Vore dumt om Ulla 54 år införskaffade ett stackel och ryckte i på sin nervösa pudel..


Men vad är det du säger?????????
Ska en hund som är ett mentalt vrak behöva utsättas för sådant?????
Eller rättare sagt, INGEN hund ska göra det... USCH O FY!!!
De som inte kan fostra sina hundar utan el o taggar i halsen ska då FAN inte ha hund!!

Herregud!!!!:devil: :devil: :devil:
 
Sv: Vad fan!?

Såg en vattenhund, som en familj hade, den hade spårat ur rejält oh var skakig, nervis och bet efter familjen. Såg ni programmet?

Den hunden hade lätt en veterinär kunnat döma ut och säga att den är för aggresiv och det hade inte varit fel att ge hunden en spruta.

Men så fick de hjälp med hunden, och den slutade hugga och hota, den kunde tom släppa sitt hat mot vattnet och hoppade med glädje in i poolen.

Det var inte samma hund, den ville man inte ge en spruta, den ville man busa med. :bow:

metoderna som han hade, funkade väldigt bra och det var hårda korrigeringar och sen var det bra. Om det nu kan ge en bra balanserad hund så måtte det ju vara bra, eller hur?

jag vet vilken av "hundarna" jag hade valt att ha bland min familj.
 
Sv: Vad fan!?

Vet ni vad... jag blir så upprörd på sånthär...
Hur kan någon i världen sätta el och taggar i halsen o allt vad de håller på med..
Man kan uppfostra hundarna ändå-.
Det finns MASSOR av problemhundar som det blivit ordning på som inte behövt utsättas för sånt.
Nä.. där går gränsen!
 
Sv: Vad fan!?

Men frågan är hur långt det håller. Anlitar man en hundtränare vill man ha långsiktiga resultat eller hur?
Såg ett program där en hund bet sin matte när han blev uppspelt, snubben va där o fixade det på 10 min och det häll i en dag eller vad det nu va. Nån/några dar senare fick han komma tillbaks för då hade hunden bitit igen.

Jag tycker inte att man ska behöva en massa redskap för att få bukt på en "problemhund". Speciellt inte stackel som han gjorde i det här programmet.
 
Sv: Vad fan!?

Men vad är det du säger?????????
Ska en hund som är ett mentalt vrak behöva utsättas för sådant?????
Eller rättare sagt, INGEN hund ska göra det... USCH O FY!!!
De som inte kan fostra sina hundar utan el o taggar i halsen ska då FAN inte ha hund!!

Herregud!!!!:devil: :devil: :devil:

Men lugn i stormen! Såg du programmet? Såg hunden rädd ut? Fick den ont? För mig såg det ut som om att man lätt kunde bryta hundens stress genom det där.

Och nej, jag kör inte med sånt själv. Kommer inte göra heller då jag inte behöver. Men hade ägaren till stresshunden haft något vett i skallen från början så hade den stackars jycken inte blivit som den blev.

Kan inte du som är experten här berätta vad du skulle gjort med denna hund? Det var bland det mest stressade jag någonsin sett.
 
Sv: Vad fan!?

Men lugn i stormen! Såg du programmet? Såg hunden rädd ut? Fick den ont? För mig såg det ut som om att man lätt kunde bryta hundens stress genom det där.

Och nej, jag kör inte med sånt själv. Kommer inte göra heller då jag inte behöver. Men hade ägaren till stresshunden haft något vett i skallen från början så hade den stackars jycken inte blivit som den blev.

Kan inte du som är experten här berätta vad du skulle gjort med denna hund? Det var bland det mest stressade jag någonsin sett.

Ursäkta, men är jag expert för att jag avskyr att man tar till såna saker?
Spelar ingen roll, men det finns folk som är riktigt duktiga(menar nuinte jag) på sånt och kan fixa det utan "tillhyggen"
 
Sv: Vad fan!?

Ursäkta, men är jag expert för att jag avskyr att man tar till såna saker?
Spelar ingen roll, men det finns folk som är riktigt duktiga(menar nuinte jag) på sånt och kan fixa det utan "tillhyggen"

Jag är själv emot sådana saker, men i detta läget så tyckte jag inte hunden led alls av det. Snarare tvärtom, hunden såg betydligt mer lugn och harmonisk ut. Det var inga ryck, slit eller gapande. Lugnt och stillsamt. Inte heller pep hunden, kastade sig åt sidan eller annat.
 
Sv: Vad fan!?

Jag är själv emot sådana saker, men i detta läget så tyckte jag inte hunden led alls av det. Snarare tvärtom, hunden såg betydligt mer lugn och harmonisk ut. Det var inga ryck, slit eller gapande. Lugnt och stillsamt. Inte heller pep hunden, kastade sig åt sidan eller annat.

Jag är ledsen, men kan inte se att det är en bra sak ändå...
Klart han inte kastade sig... det gör ju ont....
 
Sv: Vad fan!?

Vet ni vad... jag blir så upprörd på sånthär...
Hur kan någon i världen sätta el och taggar i halsen o allt vad de håller på med..
Man kan uppfostra hundarna ändå-.
Det finns MASSOR av problemhundar som det blivit ordning på som inte behövt utsättas för sånt.
Nä.. där går gränsen!

Var detta svar till mig?

Nyfiken på vilken ras du har?

Det skiljer sig på ras, ålder, och givetvis vem som uppfostrat hunden. Vare sig el eller stackel är vanligt i Sverige. Programmet är från USA tror jag.

Raven. Ja självklart ska det sitta, inte bara i en vecka eller så. Har man en hund som bitit engång kanske det kan vara svårt att få denne att backa. Klart allt beror ju på varför hunden bet.
 
Sv: Vad fan!?

Jag är ledsen, men kan inte se att det är en bra sak ändå...
Klart han inte kastade sig... det gör ju ont....

Tror du hunden mådde bättre av sitt stressande efter ljus? Jag själv skulle inte sätta stackel eller el på min hund, inte heller skulle jag utöva detta på någon annans jycke heller. Men uppenbarligen så fungerade detta. Det är dock tur att det är olagligt så att inte var och varannan svensson kör med sådana tillhyggen.
 
Sv: Vad fan!?

Var detta svar till mig?

Nyfiken på vilken ras du har?

Det skiljer sig på ras, ålder, och givetvis vem som uppfostrat hunden. Vare sig el eller stackel är vanligt i Sverige. Programmet är från USA tror jag.

Raven. Ja självklart ska det sitta, inte bara i en vecka eller så. Har man en hund som bitit engång kanske det kan vara svårt att få denne att backa. Klart allt beror ju på varför hunden bet.

Nej, det var det inte.. klickade på fel knapp.
Ber om ursäkt.
För mig spelar det ingen roll om så kungen hade använt det så hade jag inte tyckt det var okej.

Undrar lite vad min hund har med detta att göra?
Använder då inte stackel i alla fall..
Min förra blev tio och min nuvarande är två.
O hör o häpna.. blandras..schäfer/rottw/labb/stövare.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 101
Senast: Nikkis
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 799
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp