Vad bör min häst kunna?

D

diskho

Min ponny är utbildad LA i dressyr, vad bör han kunna göra då? Har frågat lite men alla säger ju olika :p Vill bara veta om vi är på samma nivå eller om det är någon som "ligger före" :rofl:

Sv: Vad bör min häst kunna?

Titta i de olika LA-programmen....ger garanterat de bästa svaren ;)
Skänkelvikning, förvänd galopp, ryggning är en del som ingår i LA:1 (tror jag) - är inte så där rackarns "haj" på det här :D

Jahaaa :rofl: Men ska han kunna alla LA-programmen då? För de svåraste tycker jag verkar väldigt.. svåra xD

Han måste inte kunna LA:5 och LA:6 tror jag inte, för det är bara stora hästar som tävlar de programmen! Men LA:4 kanske han kan och där är det ju skänkelvikning, förvänd galopp, ryggning, bakdelsvändning och lite mer. :)

Kanske du kan fråga de som utbildade ponnyn så får du veta exakt vad han kan ?

skulle väl säga att den orkar gå i en högre dressyrform och kan typ skänkelvikning, bak och framelsvändning, förvänd galopp, ryggning. Vet inte om öppna, sluta och galoppombyten borde vara med oxå, men skulle nästan tycka den borde kunna det.

Nä, för jag har ingen aning om vem som utbildade honom :p Han är 17 år, och han har haft jättemånga ägare innan mig, så det tar nog ett tag xD

Okej, men då stämmer det nog rätt bra :p Och då ligger vi nog på samma nivå också (Jag och pållen dåra) x)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 459
Senast: Häst_
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 319
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar