Vad blir mina föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 819

sita

Trådstartare
Satt och funderade över vad mina fölisar blir för något. Var ska jag regga dom osv?

Jag har två halvblodsston dräktiga med RP. Registrerar man dom i ASVH? Vilken färg får dom på pappret?

Tacksam för svar / Sita

Sv: Vad blir mina föl?

Man följer i första hand pappans rastillhörighet vid registrering, så du kan regga dem som korsningsponnyer hos ASRP.
Spelar ingen roll om de växer över ponnyhöjden, de stannar i det registret ändå.

Hos ASVH får de grå papper och raskod 54 (eller 59)

Är hingstarna godkända av ASRP tycker jag att du ska registrera fölen där.

Tackar!

Ena stoet är ev dräktig med tvillingar e. Veronas Boogi - Bartok och det andra stoet, e. San Quintero xx är dräktig med Jarno.

Jag vet vad jag ska göra veckan före och efter midsommar:angel:

Ena stoet är ev dräktig med tvillingar e. Veronas Boogi - Bartok och det andra stoet, e. San Quintero xx är dräktig med Jarno.

Som registrator i Svenska Welshponny och Cobföreningen tycker jag såklart att du skall registrera fölen som welsh partbred. Kravet på 12,5 % welshblod klarar båda om jag minns rätt vad gäller hingstarnas welsh%.

Kul med Jarnoföl tycker jag. Har själv låtit ett av mina welshston semineras med Jarno i år. Om knappt en vecka får vi se om hon tog sig på första försöket.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 333
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
654
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka