S
Stoppard
Min häst gäspar ofta när jag pysslar med henne. Är det ett tecken på välbehag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt som min kille, och han vägrar ta bettet förrens han gäspat klartstars skrev:hej jag har en varmblods kille på 10år han gäspar alltid tre gånger inan vid tränsning, det e så kul när jag visar han trenset så måsste jag vänta så han gäspar klart HAHAHIII. min hovlsagare säjer att det är för han blir avslappnad och han vet vad som väntas och han tycker om dte .
stars skrev:hej jag har en varmblods kille på 10år han gäspar alltid tre gånger inan vid tränsning, det e så kul när jag visar han trenset så måsste jag vänta så han gäspar klart HAHAHIII. min hovlsagare säjer att det är för han blir avslappnad och han vet vad som väntas och han tycker om dte .
Detta glömde jag skriva:Mynta2 skrev:Gäspar hästen visar den att den är tillfreds och avslappnad och det är då hästen börjar tycka det känns ok med det du föreslår och att du är ledaren, när hästen gäspar släpper den dessutom spänningar i halsen ner mot bogen vilket är mycket positivt.