vad betyder era hundars namn?

Sv: vad betyder era hundars namn?

Detta kom såklart upp på min stora (kimi heter han) :D

Kimi Matias Räikkönen, född 17 oktober 1979 i Esbo, är en finländsk racerförare. Officiellt är han bosatt i Wollerau i Schweiz men han har även lägenheter i Finland. Han är gift med Miss Scandinavia 2000, Jenni Räikkönen

Sökte jag på Tulla, så kom det bara upp en massa om regler för tullen :crazy:

Maja
Maja kommer från det gamla verbet maja vilket betyder att klä med blommor och blad, där av majstång och även månaden maj.

Carna, Crane, romersk gudinna,beskyddade husdörren och skrämde bort rovgiriga ugglor från barnens vaggor. ...
Jag namngav min förra hund själv och letade namn länge innan jag hittade detta på bokstaven C.

Jag tycker det är ett mycket passande namn på en hund...

Jag saknar henne något enormt, en sådan hund får man bara en gång i livet:cry:

De hundar vi har nu har vi inte döpt själva

De heter Dante och Don Pedro, ska kolla upp vad det står för.

MMpersson

Dante Aligihieri författare född den 30 maj 1265, mest känd för Den gudomliga komedin.

Don Pedro finns som en kaffekokare hos NilsJohan sen tror jag det fanns en Don Pedro som var någon slags stridsman under 1200-talet.

MMpersson

Tova är kvinnonamn och en svensk (nordskandinavisk) form av den danska formen Tove. Tova förekommer på runstenar men har sedan inte använts i Sverige förrän på 1900-talet. Just nu ökar dess frekvens kraftigt

Vi har döpt henne till Tova efter som vår första tibbe (Tilly) alltid var full i tovor :D Dock lever hon inte upp till namnet.

Hilda är ett kvinnonamn med fornnordiskt ursprung, det kommer ur namnet Hild, som var en av Odens valkyrior. Det återfinns även i det isländska ordet hildr ' - strid.

Planen var att hon skulle heta Tilda men det var så många små barn som fick det namnet så det blev en Hilda ist.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka