Vad betyder detta?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare eloon__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 008
E

eloon__

Förlåt om jag är jättekorkad eller så nu, men jag fattar faktiskt inte detta! Letar efter häst och hittade en annons som verkar bra. Men det står massa siffror som jag inte fattar. Står att dom inte svarar på mail och vill inte verka helt koko och ringa o fråga dom vad det betyder..

Såhär står det (självklart bara en del av texten):
"Trakehnersto 6 år, tysk import m full stam E Napoleon Ouatre (Elit H) De 309090407268 U Lobelia (st.pr. Hauptstutbuc) De 309090008678."

Det är mest siffrorna som jag inte fattar, i mina ögon är det bara en röra av siffror och ord :o . Vill gärna veta om det är bra/dåligt och lite åsikter! Åsikter om rasen, takehner, mottages också gärna, eftersom att jag inte hört så mycket om den rasen!:)

Sv: Vad betyder detta?

okej, tack!

Varför skriver dom ut föräldrarnas reg. nr. i annonsen? Vad har jag som spekulant för användning av dom?

okej, tack!

Varför skriver dom ut föräldrarnas reg. nr. i annonsen? Vad har jag som spekulant för användning av dom?

För att det figurerar så pass många oseriösa hästförsäljare, även i Tyskland, så detta var ett sätt för den blivande köparen att förstå att detta sto har en fullständig härstamning.

Lotta

okej, tack!

Du kan också kontakta förbundet där hästarna är registrerade och uppge deras registreringsnummer och på så vis få reda på vad hästarna och deras släktingar har gjort, det kan ju vara intressant att veta om man är spekulant på en häst. Jag har kollat några hästar så och fick snabbt svar.

Vill gärna veta om det är bra/dåligt och lite åsikter! Åsikter om rasen, takehner, mottages också gärna, eftersom att jag inte hört så mycket om den rasen!:)

Napoleon Quatre har gett många fina avkommor. Jag såg ett sto 2003 på elitauktion som såldes dyrt som var jättefin och hade mycket bra, elastiska rörelser.

Typiskt för rasen är hästar med bra temperament (arbetsvilliga och energiska utan att vara nervösa), vackert, trekantigt huvud, medel till kort välvd hals, bra bogläge, sluttande kors, bra bakbensvinklar. De är ofta kompakta till typen med långa, ofta gracila, ben. De flesta trakehner har högt inslag av fullblod och en del även anglo och arab. God ridbarhet, elegant typ, lätta, schwungfulla rörelser, smidighet och samlingsförmåga har gjort rasen känd inom dressyrsporten - det finns praktiskt taget knappt någon godkänd tysk trakehnerhingst som inte har gått eller tränar Grand prix. Det finns många bra fälttävlansindivider också.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
28 637
Senast: Keb71
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 831
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 294
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka