Vad betyder detta?

J

Jennifer80

Någon som är duktig på hästarnas "språk"? När promenera med min pålle så går han jätte snällt bredvid mig, men börjar jag jogga lite, så att han börjar trava, då försöker han att nafsa.

Han springer upp bakom mig och försöker att nypa mig typ, men det räcker bara att jag snabbt titta på honom, då låter han det vara.
Men varför gör han så?:confused:

Han gör det ju bara i trav, annars visar han aldrig sådana tendenser som typ att " bitas"
 
Sv: Vad betyder detta?

Han blir lite uppspelt och vill busa med dig ;)
Men det är inte accepterat han får leka med sina kompisar i hagen:angel:
 
Sv: Vad betyder detta?

Någon som är duktig på hästarnas "språk"? När promenera med min pålle så går han jätte snällt bredvid mig, men börjar jag jogga lite, så att han börjar trava, då försöker han att nafsa.

Han springer upp bakom mig och försöker att nypa mig typ, men det räcker bara att jag snabbt titta på honom, då låter han det vara.
Men varför gör han så?:confused:

Han gör det ju bara i trav, annars visar han aldrig sådana tendenser som typ att " bitas"

haha känner igen de där, när min pålle gör så är de av anledningen busa med mej eller FAAAN jag orkar inte, lite beroende på hur han gör de :)
 
Sv: Vad betyder detta?

Okej!

Ja, det verkar ju vara så , tack för era svar! Nu förstår jag bättre:)
 
Sv: Vad betyder detta?

Hästen "vallar" dig! Dvs. du springer undan och visar dig "underlägsen" tilllåt inte detta! Be hästen springa lite framför dig ( vid bogen ex.) så du vallar hästen!
 
Sv: Vad betyder detta?

tror detta är något som alla hästar gör! tänk på att hästar är flockdjur, och om du var en annan häst skulle hans beteende inte te sig lika märkligt eller hur!? så gör de ju om en annan häst springer bredvid, för de busar/tävlar ju mot varandra!
 
Sv: Vad betyder detta?

tror detta är något som alla hästar gör! tänk på att hästar är flockdjur, och om du var en annan häst skulle hans beteende inte te sig lika märkligt eller hur!? så gör de ju om en annan häst springer bredvid, för de busar/tävlar ju mot varandra!

Exakte, genom att börja småspringa så inbjuder du honom till lek och bus!
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
528
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 626
Senast: fixi
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: Piaff
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp