vad betyder det?

_FiA_

Trådstartare
konstig pinsam fråga kanske.. men vad betyder Biträdande chef?:p och ja... jag har googlat men fick inget vettigt svar
 
Sv: vad betyder det?

Det går inte att svara på. Det finns inget yrke som heter biträdande chef. Det varierar med hur man organiserat arbetet på just den arbetsplats du tänker på. Men ofta innebär det nog bland annat att vara ställföreträdare när chefen är borta. Men som sagt, det går faktiskt inte att säga.
 
Sv: vad betyder det?

jaha då blev man inte mycket klokare alltså.

Nej men vi hade en tillfällig chef när jag började mitt jobb. Vi hade det tack vare att ordinarie hade andra åtaganden just då som jag förstod det som.

Nu har vi fått tillbaka den ordinarie men det står alltså biträdande chef på henne. VIlket jag tyckte lät konstigt då jag fick för mig att det betyder tillfällig ... :S
 
Sv: vad betyder det?

För mig betyder "biträdande" nån som liksom går in då den ordinarie inte har tid och att den ordinarie kan delegera chefssysslor till den biträdande chefen.
 
Sv: vad betyder det?

Nej, biträdande är inte tillfällig. Biträdande är mer lillchef under den verkliga chefen.
 
Sv: vad betyder det?

vi har ju en ännu högre chef, sektorschef.Han har funnits hela tiden. Men jag pratar alltså om chefen just över våran avdelning. Kan det vara därför hon heter biträdande chef, eftersom hon inte är högst så att säga? ^^
 
Sv: vad betyder det?

Om hon är biträdande avdelningschef så borde det finnas en avdelningschef också. Annars borde hon vara biträdande sektorschef.

(Den här tråden har potential, känner jag:rofl:)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 384
Senast: Ullmerkott
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Stekspaden
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 958
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp