Vad betyder den här titeln?

Lady_A

Trådstartare
Ibland ser man att hunden bland titlarna i namnet har bokstäverna SV och ett årtal tex SV-03. Vad betyder det? Jag e så usel på att söka så jag hoppas på svar här istället

Sv: Vad betyder den här titeln?

Ah tack så mycket bägge två! Vad innebär det att man fått den titeln då?? Ngt utställningsrelaterat antar jag?

Varje år så finns det en utsällning i Sverige som är Svensk Vinnar utställning, där hundarna som bli BIR och BIM får titeln Svensk Vinnare följt av årtalet utställningen äger rum. Vilken utställning som är SV varierar från år till år.
Det finns även NV=Norsk Vinnare, FINV=Finskvinnare osv.

Tusen tack för snabbt och tydligt svar! Nu förstår jag lite mer när jag läser stamtavlor och har mig...

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
440
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 183
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31