vad betyder bed C?

Sv: vad betyder bed C?

Bed C
Får inte finnas i 1.20 m och lägre för häst och inte i unghästklass. Får inte finnas i LB och lägre för ponnny och inte i ungponnyavdelning. Varje nedslag eller nedtramp ger 4 sekunders tillägg. I duellhoppning och i andra fasen vid hoppning i två faser är tidstillägget alltid 3 sekunder. Första olydnaden bestraffas ej, mer än den extra tid det tar. Andra olydnaden ger uteslutning. Maxtid finns inte. Ryttaren med den kortaste sluttiden (tid + tidstillägg) vinner. Vid lika sluttid kan omhoppning om första pris göras, det ska i så fall stå i propositionen. Övriga ryttare med lika sluttid är likaplacerade.

från stallbacken.com

kort är det en ren tidshoppning där rivningar blir tid i stället för fel. Man kan alltså rida riktigt snabbt och riva ett hinder och ändå vinna för att man är snabbast trots tidstillägg.

Visserligen är frågan fri, men jag undrar hur någon som kan påstå sig träna och tävla inte mindre än tre stycken ponnyer på MSV nivå INTE kan vara utrustad med ett TR??

Personen kanske har tappat bort TR...eller kanske ville ha en mer utgorlig forklaring an vad som stod i TR.
Istallet for att hacka pa manniskor kan man val forsoka hjalpa till.

Jag hjälper gärna till. Jag bara undrade VARFÖR man inte har ett TR när man tävlar på den nivån.

trots Grönt kort och liknande är det faktiskt skrämmande få ryttare som KAN läsa ett TR.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Emma Byström är ridlärare och C-tränare i dressyr. När det är dags för hoppning är kontrollen för henne A och O – här delar hon en...
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 370
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag kikar på hästannonser och hittar en ponny som går som ridskoleponny. Den ligger på medelsvår c nivå i dressyren! Det måste väll...
Svar
13
· Visningar
1 390
Senast: Blyger
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar