vad betyder A0+A0?

M

mary-lou

vad betyder bedömingen A0+A0?
och jag vet att det redan finns en sån här tråd där man kan läsa om det och allt men jag förstår den inte! :s

Sv: vad betyder A0+A0?

Det betyder att både fas 1(grundomgången) och fas 2 (omhoppning) mäts på tid. Tiden i grundomgången fas 1 är ofta inget man behöver reflektera över, iaf inte i lägre klasser. Utan tiden är utmätt så att du ska rida ordentliga vägar i väl avvägt tempo. Fas 2(ev omhoppning om du är felfri i fas 1) går även den på tid.

Är gamla bedömningssystemet A1:c! Dvs du rider en grundomgång och vid felfri ritt fortsätter du direkt på omhoppningsbanan.

Står det bara A:0 är det en tidshoppning utan omhopning. Dvs hela banan rids på tid och snabbast felfria ekipage vinner.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Nepenthe
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 249
Senast: Robina
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·
Tjatter Det finns en skylt, blästerf:a står det. Jag läser det jämt på heeelt fel vis :angel: Men vad betyder det egentligen?
Svar
4
· Visningar
531
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur