Jag vet inte vad de har kommit fram till, det var ju möte med kommunen och så. M & M upplåter iaf mark förutsatt att de "nya" anlägger ridvägar där men marken är "avbruten" av en markremsa som tillhör några andra, de är trevliga mot oss men jag vet inte hur de ställer sig till att de blir många som rider på marken även om den är anlagd.
Går kommunen in och betalar antar jag att alla får rida där men om de inte gör det så blir det nog lite mer privatstuk, det bli ju ändå drygt 50 hästar som ska klampa runt på vägarna om bara markägarnas hyresgäster rider.
Hoppas dock på att kommunen hjälper till, att bönderna är schyssta (eller kanske får ngn form av kompensation, utdelat på många blir det ju inte så dyrt) och att de bygger rejäla vägar som knyter an över till Bergasidan iaf.
De har visst varit lite luddigt och osäkert och inget bestämt, t ex så ska de troligen ner till oss och rida under april på banan då de inte har några färdiga ännu.
Jag tror det blir bra om man ger det lite tid, kanske lite mer struktur om ett år.