Vad betalar ni för vaccinering?

Bison

Trådstartare
Sitter o betalar räkningar o blev lite nyfiken på vad ni andra betalar för den årliga vaccineringen, inte boutulism.
Vart i landet befinner ni er, tar ni ut disktriktarn, privat veterinär, eller åker ni iväg till klinik. Är det samma pris om det är både influensa o stelkramp eller billigare om det bara är influensa?

Jag betalade totalt 550:-, privat veterinär som åkte ut, fick både stelkramp o influensa detta år. Tror det kostar 50:- mindre för bara influensan.
Befinner mig i Östergötland.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Nu kommer jag inte ihåg vad jag betalade för distriktsvet men det är en mycket intressant fråga du ställer. Det är ju inte så att man ringer runt för att få billigaste pris men det borde man kanske göra. Det är ju inte så svårt att ge en spruta och det är ju samma vaccin. Ska följa tråden med intresse:)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vaccinerar på klinik, tror jag betalade 400-450:- något och tror det var både stelkramp och influensa. Distrikts veterinär skulle bli alldeles för dyrt att ta ut.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Hemma i nordöstra småland brukar standardpriset vara 250-300:- för en vaccination utförd av någon av de privata veterinärerna. Snacka om att jag fick en liten chock när jag uppe i Skara fick betala 675:- för samma vaccinering, också där gjord av privat veterinär :D
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Är det totalt pris med resersättning eller är det bara för själva vaccineringen?
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vaccinerade en häst för influensa senast i augusti tror det kostade 1500 kr, för distriktsveterinär som kom ut.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Jag betalar runt 300. Stelkramp å influensa. Privat vet. Resan tar han inte betalt för ;) trots att han har en 2-3 mil, han försöker få alla i närheten på en å samma dag.
Då menar jag så klart bara vaccineringar och koll av tänder osv. Inget akut han skjuter upp.

Tog ut diatrikaren en gång.. tack och lov var vi 2 som behövde vaccinera. 3 hästar, ca 3, 5 mil enkel väg för distriktaren. 2500 gick de på....:crazy:

Bor i Halland.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Intressant tråd! Jag har själv reflekterat flera gånger över prisskillnader överlag när det gäller veterinärkostnader. Även blivit ganska upprörd över att det skiljer sig så från veterinär till veterinär i samma område...

Jag vaccinerade mitt föl i förra veckan för influensa och stelkramp och det kostade 850kr. Då ingick inställelseavgift och resa (150kr) men vi var dock två som tagit ut veterinären så för det tog hon alltså 300kr.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Just betalat 1150:- för vaccination av fyra pållar. Har en privat veterinär som kommer hit. Tror det var med stelkramp för två av pållarna i år. Bor också i Östergötland :) fast närmare Mantorp än Skänninge...
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

kl

Hur vet man om det är privat eller distriktare? :o

För en häst fick jag betala 1050 totalt när jag tog ut veterinär. Hittar inte fakturan för när jag senast vaccinerade båda pållarna, men blev väl inte dubbla priset iaf...
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Sist fick jag betala 780kr för influensa + stelkramp. Dyrt, tycker jag. Utkörningsavgift ingick (3-4km).
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

250 kr privat veterinär, Storstockholm.
450 kr på veterinärpraktik (tog dit hästen)
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Brukar hamna runt 3000 för 3 hästar när distriktaren kommer ut, bor i Västra Götaland. Inkluderar iofs botulism, utan det hade det blivit några hundralappar mindre totalt. Men resan är ju den stora kostnaden. Skiljer kanske några tior beroende på om det är bara influensa eller influensa + stelkramp.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vaccinerade pållen i förra veckan och betalade 440 kr för influensa + stelkramp. Åkte till klinik med "drop-in"-vaccinering, dvs ingen klinikavgift utan bara sprutans kostnad. Håller till i Skåne.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Bara influensa på mina båda sist, privat veterinär men totalt ca 40 hästar som skulle vaccineras. stallägaren fick fakturan och jag har betalat till henne, 500kr/häst.

Har tidigare vaccinerat med distrikare som kommit ut och då har det kostat över det dubbla (men då fick storhästen botulismspruta också, den har jag valt att strunta i fr o m nu)

Bor i roslagen
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Privat vette, stelkramp o influensa, runt 800-900 kr. Kom ut till stallet. Vaccin för två.
 
Sv: Vad betalar ni för vaccinering?

Vi har stallet ca 500 meter från distriktarnas kontor. Ändå kostar vaccinering med full utkörning ca 1.000:-. Därför går jag numera med hästen till deras kontor och betalar då ca 400:-. Enkelt sätt att spara pengar för mig:).
 

Liknande trådar

N
Hästvård Har haft veterinären ute För att vaccinera hästen. Stelkramp o invluensa. Kul sen kom räkningen 945kr!!!!! En häst två vaccin men...
2
Svar
32
· Visningar
3 022
Senast: Melynda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp