Vad betalar ni eran hovis?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tooveee

Vad betalar ni eran hovis? Vill bara jämföra olika hovslagare/priser m.m ;)

Sv: Vad betalar ni eran hovis?

Tror iofs att det finns en del trådar om detta som du kan söka på... Men svarar iaf: Jag betalar 800:- för skoning på alla fyra, oavsett antal broddhål.

Jag betalar också 800 sek för skoning runt om.

Runda slängar runt 700 kronor för en skoning runt om. 250 kronor för verkning...

Skor runt om, broddar (4 per hov) och snösulor: 1000;-
Skor runt om: 800;-
Skor bara fram/bak: 500;-
Verkning: 350;-

(Tror jag kom ihåg rätt nu iaf, kan dubbelkolla om ni vill)

Tror iofs att det finns en del trådar om detta som du kan söka på... Men svarar iaf: Jag betalar 800:- för skoning på alla fyra, oavsett antal broddhål.
Okej köper man egna skor eller ingår dom i priset?

Jag betalar 700 för helskoning och 200 för verkning.
I helskoningen ingår skor.

Nej, verkning är för de hästar som går oskodda, ex. min gammelponny och unghäst.

Får alltid nya skor vid skoning, de formas om och slipas i framkant för optimal överrullning på nuvarande hästen. Har aldrig återanvänt skor...

Nej, verkning är för de hästar som går oskodda, ex. min gammelponny och unghäst.

Får alltid nya skor vid skoning, de formas om och slipas i framkant för optimal överrullning på nuvarande hästen. Har aldrig återanvänt skor...
Okej jag har nsys återvunnit ett par skor, men dom var superfräscha m.m :)

Okej. Idag betalade jag 400kr för verkning av alla hovar, men dock med samma skor. Är det på tok för dyrt eller?

1200:- för helskoning, oavsett antal broddhål

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: jemeni
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 459
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka