vad betalar en fodervärd?

B

Bucus

Betalar en fodervärden allt, dvs stallhyra, hovslagare, veterinär, försäkring på hästen osv. Det kanske e lite individuellt men vad e vanligast?

Försäkringen ska man väl som hästägare helst stå för ifall att men man kan göra som så att fodervärden betalar en summa som motsvarar veterinärvårdsdelen.

Sen måste man göra upp i förväg vad som händer om hästen blir skadad.

Men annars så är väl det normala att fodervärden står för allt.

det vanligste är att man står för allt på hästen,som om den var en egen.
men det beror vell på vad man avtalar vid foderavtalet

Jag har varit fodervärd åt 2 hästar och då har jag stått för allt utom försäkringen. Så jag har stått för foder, stallhyra, avmaskning, veterinärkostnader, hovslagare mm. Men ägarna stod för försäkringen. Den ena hästen köPTe jag sen och försäkringen skrevs över På mig. Viktigt är hur som helst att skriva ett avtal som båda är nöjd med.

Jag har en kompis som är livstidsfodervärd åt en häst, hon betalar ALLT till den. Har den som sin egen, bara på pappret som den inte är hennes.

Jag ha rmin ena häst ute på foder och fodervärden står för Allt utom årskostnaden för försäkringen.

Som fodervärd tycker jag man ska stå för stallhyra, skoning, veterinär, foder, träningar mm. Självklart ska hästägaren stå för försäkringen. Men det lättaste är om fodervärd och hästägare skriver under ett kontrakt där det står vem som står för vilka kostnader.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 479
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 420
Senast: Edla
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 911
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka