H
hoppla
Hej! Jag fick en liten idé, jag skulle ev vilja ha en D-ponny efter mitt sto. Stoet är ett halvblod på ca 160. Nu undrar jag då vad ni som kan det här tror om förutsättningarna för att betäcka med en b-ponny Welsh. Går jag upp till c-ponny så är väl risken stor att den blir en övervuxen ponny väl?
Mitt sto har både hopp och dressyr blod i sig men inga suveräna gångarter. Lite flacka gångarter. Hon är ganska tuff i psyket och lite svårhanterad så jag vill inte avla med nåt som är likadant. Men hon är väldigt snäll att rida och hoppar jätte bra!
Jag har tänkt att få en allround ponny men gärna med fint steg.
Är det någon som har nåt tips på en bra hingst i västra götaland? Eller råd om vad jag bör tänka på? Då menar jag goda råd, inget annat!!
Mitt sto har både hopp och dressyr blod i sig men inga suveräna gångarter. Lite flacka gångarter. Hon är ganska tuff i psyket och lite svårhanterad så jag vill inte avla med nåt som är likadant. Men hon är väldigt snäll att rida och hoppar jätte bra!
Jag har tänkt att få en allround ponny men gärna med fint steg.
Är det någon som har nåt tips på en bra hingst i västra götaland? Eller råd om vad jag bör tänka på? Då menar jag goda råd, inget annat!!