Vad beror detta på?

D

dockan_

Att hundar inte är reggade i SKK, men i jordbruksverket? Brukar se en del chihuahuor som inte är reggade i SKK men i något annat. Och dom har inte haft stamtavlor.

Måste man ha stamtavla för att vara med i SKK?

Sv: Vad beror detta på?

Att hundar inte är reggade i SKK, men i jordbruksverket? Brukar se en del chihuahuor som inte är reggade i SKK men i något annat. Och dom har inte haft stamtavlor.

Måste man ha stamtavla för att vara med i SKK?

En hund måste ha stamtavla för att bli registerad i skk. Du kan dock bli medlem även om du inte ens har en hund,

Sv: Vad beror detta på?

Alla hundar måste registreras hos jordbruksverket, men det är ju frivilligt att registrera dem hos skk (om de har stamtavla dvs)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 721
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 445
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023