Sv: Vad behövde ni ha innan babyn kom hem?!
Jag hade en bra åkpåse till vagnen. (vi fick efter önskemål en vokksi orginal i present, perfekt för våra behov) så under promenader tog jag på lillan en kofta, tjocka strumpor och en mössa, och sen bäddade jag ner henne och det räcke även om det var -20 ute tack vare åkpåsen. Hon hade då samma åkpåse under hela vintern (född i slutet av november) och var det runt -10 så kunde hon bara få på sig en mössa, hon höll sig varm och go iaf!
När vi åkte bil hade hon oftast en uppsättning vanliga kläder, rejäla tossor och vantar och en bra mössa. Dessutom så fick hon någon fleeceoverall och en lite tjockare fast ändå såpass tunn att den inte blev knölig i babyskyddet när vi åkte bil.
Mitt tips är helt klart en riktigt bra åkpåse! Sen bar jag min lilla mycket, då fick hon höga tjocka strumpor och en bra mössa som går ner i nacken (rånarluva i ull) och så stoppades hon innanför min jacka. När det var riktigt kallt så satte jag ett fårskinn mellan bebis och selen/sjalen, för att hon inte skulle riskera att bli kall om ryggen. Gick finfint!