Följer tråden med intresse
Det är en del i min omgivning som propsar på att jag ska köpa en tomt och bygga nytt, eftersom den typ av hus jag söker är väldigt svår att finna och ffa då priset för ett äldre hus verkar vara lite samma som att bygga nytt (enligt dom som propsar). Jag är skeptisk, då jag framför mig ser en massa krångel, förseningar, fördyringar osv. Jag är ensam och måste ha dubbelt boende som jag finansierar själv under byggtiden, samt att jag har noll och ingen erfarenhet av bygg alls.
För mig känns det som ett korkat projekt att ge sig in i, men jag hoppas att jag till stor del har fel. Kanske kan jag bo i hus nån gång om några år om jag följer såna här trådar och annat irl lite bättre.
Ni som byggt nytt, har ni haft mkt fördyringar, förseningar och sådant? Vad har huset kostat i slutänden? Frågar då ffa efter er som byggt mindre hus, 80-110 kvm. Jag antar att det som skiljer mest i pris beroende på vart en bor är tomtpriserna, så uteslut gärna dem. Övrigt borde väl vara ganska samma lika överallt eller har jag fel?