purity_666
Trådstartare
Ja vad är syftet helt enkelt? Ser inte riktigt vad hästen gör när hon börjar skramla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker tvärtom att det ser jävligt smart ut, och uppenbarligen verkar det effektivt. Skaderisken krymper, ingen slår någon och det blir knappt en konflikt. Om hästen är på väg att resa sig och flaskan bryter beteendet så känns det som en skitbra lösning.
Är övertygad om att det finns bättre alternativ än att slå hästen också, det är ju inte ens ett alternativ
Fast vissa hastar behover inte alls bli radda for skrammel, en av mina skulle bara tyckt det var obehagligt och onodigt av matte att halla pa med sant.
Samma som pa vissa hastar funkar det att peta med spo tills dom trottnarr men det skulle ju aldrig funka pa en spo radd hast.
Jag tänkte också att det kunde vara smart på en häst som vill resa sig, men ser inte att den reser sig förrän efter flaskan skramlat.Jag tycker tvärtom att det ser jävligt smart ut, och uppenbarligen verkar det effektivt. Skaderisken krymper, ingen slår någon och det blir knappt en konflikt. Om hästen är på väg att resa sig och flaskan bryter beteendet så känns det som en skitbra lösning.
Har inte sett någon text, bara klippet så som det visas inbakat. Hade jag sett en text med förklaring hade jag ju inte frågat@purity_666 den reser sig väl inte i ordets bemärkelse alls , den rör sig ju framåt ?
Jag tycker det framgår ganska tydligt att de använder sättet för att bryta ett invant oönskat beteende ? Det går ju även som sagt att utröna i texten ?
Vad man sen anser om Tillvägagångssättet är ju en annan sak. Du frågade vad det var som visades .
Tycker inte att hästen ser ut at bli nämnvärt skrämd alls. Mer "Whoopsie-Daisy-det-där-var-jag-inte-beredd-på-tjo"
Verkar ju funka för dem så varför inte. Antar att det kommer användas mindre och mindre allt eftersom beteendet bryts och glöms bort. Går ju inte att använda på tävling osv.
Jo det står inte i Tr att du inte får använda en skrammelflaska
Går man in på originalvideon på fb så står förklaringen i kommentarerna.Har inte sett någon text, bara klippet så som det visas inbakat. Hade jag sett en text med förklaring hade jag ju inte frågat