Vad är rimligt att betala hundvakt?

zimba

Trådstartare
Jag har en supersnäll granne som går över till mina hundar dom gånger när jag och min man båda jobbar dagtid. Hon brukar gå över vid halv 12 tiden och ser till att dom blir rastade och får springa av sig och busa lite på tomten. Hur mycket tycker ni att det är rimligt att betala henne per gång? :o
Mitt förslag var 40:-/gång eller är jag för snål? :confused:

Sv: Vad är rimligt att betala hundvakt?

Vad hade du givit för summa då? Jag tycker att mer är 50:- känns för mycket då hon faktiskt inte går någon promenad eller plockar något bajs :wtf:...

Jag har en supersnäll granne som går över till mina hundar dom gånger när jag och min man båda jobbar dagtid. Hon brukar gå över vid halv 12 tiden och ser till att dom blir rastade och får springa av sig och busa lite på tomten. Hur mycket tycker ni att det är rimligt att betala henne per gång? :o
Mitt förslag var 40:-/gång eller är jag för snål? :confused:

Hur länge är hon där? Och hur ofta är hon hundvakt?

Jag är nog lite sån att händer det inte så ofta kan jag ge mer betalt för visa min tacksamhet. Och att det då inte blir så dyrt eftersom det inte är så ofta.
Händer det flera ggr i veckan hade jag nog bestämt en summa, men då beror det lite på hur länge hon är där.
För mig låter 40 kr lite..

Vad hade du givit för summa då? Jag tycker att mer är 50:- känns för mycket då hon faktiskt inte går någon promenad eller plockar något bajs :wtf:...

Fast så skulle jag inte ens tänka. Jag tänker mer på att hon är snäll och ser till så hunden kommer ut. Bajsplock skulle jag inte bry mig om :)

Jag hade vänt på det.

Vad hade du fått betala för alternativen? Och sen hade jag utgått ifrån vad en rimlig timpenning är. Hon binder trots allt upp sig på dagarna för att se till så att dina hundar kommer ut. Och det är ju massa värt för dig som slipper åka hem eller ha hundarna på dyrare dagis.

När jag hade daghund så fick jag 50kr om dagen, då gick jag en runda på ca 30-40 min.

:o:o Nu känner jag mig snål...:nailbiting: Får säga att dom gånger hon faktiskt ställer upp och hjälper mig är kanske en summa på runt 80-100:- mer rimligt då det är vid enstaka tillfällen några gånger per månad.
Tack för alla svar:banana:

Som någon skrev, vad är alternativet? Hunddagis skulle ju kosta bra mycket mer. Och hon kanske inte gör så mycket men hon tar ändå av sin tid och bara det är ju mycket värt. 40 kr gång känns lite snålt måste jag nog säga.

Det låter som en bra summa, läste hela tråden nu:D
Hoppas ni båda blir nöjda i slutändan:)

40:-/gång eller någon klumpsumma?
Jag kan tycka att det är mer värt med en klumpsumma än många små utbetalningar, oavsett pris.

Jag har för övrigt, som valpvakt, samma problem.
Jag fullständigt AVSKYR att prata pengar! Tycker det är vidrigt!
Jag har aldrig begärt något av mina hundägare utan har sett det som att jag får komma ut och får motion/sällskap och att allt utöver det var en bonus.

Men nu så frågade valpägaren mig vad jag vill ha i ersättning...jag såg ut som ett "?"...fast jag antar att det är rätt rimligt att begära en ersättning när man trots allt behöver åka en bit och man inte kan lämna valpen ALLS ännu.
Och min situation idag ser väldigt annorlunda ut mot tidigare - nu har jag sambo att ta hänsyn till.
Nog för att han klarar sig själv, men det blir ju ändå "vår" tid som går åt.
Förut hade jag bara mig själv, allt för mycket "egentid" som jag var i stort behov att fylla med något - och då var jag enormt tacksam över att vara behövd hundvakt.
(missförstå mig rätt nu, jag är fortfarande enormt tacksam över att få sådant förtroende!)

Tiderna i detta fall varierar och varar mellan 1-5 timmar/gång och det är ju också en aspekt - om jag "kan" ta lika mycket/lite betalt om jag är där en timme som när jag är där fem timmar?

Jag har fri tillgång till mat, och det är ju ett plus (inte minst om jag är där längre tid!) men mer då?

Jag har ett månadskort á 525:- så resorna t/r valpen kostar inte många kronor.
(de bor ganska centralt så det är gångavstånd inom de flesta av mina andra aktiviteter, så om jag är på stan redan t.ex. så tar det inte många minuter att gå och det kostar mig inget extra)
Men samtidigt kanske en reseersättning vore rimligt?

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 020
Senast: lizzie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka