M
*Maria*
jag vet att det redan legat ute en tråd som är ungefär samma men jag hittar den inte! jag undrar vilket som är rätt? ska hästen gå med nacken som högsta punkt eller tredje kotan? jag tittade på hästliv för ett par veckor sedan och där red dom en unghäst. den gick på tygeln med tredje kotan som högsta punkt, såg oxå på hästliv i onsdags där dom hoppade och hästen oxå gick med tredje kotan som högsta punkt. Man ser överallt på olika hästprogram och alla nästan alla dressyr som hoppningsryttare rider sina hästar med tredje kotan som högsta punkt då måste det vara rätt eller?
men jag har sett i en massa böcker om hästar att dom går med nacken som högsta punkt? så vem ska man tror på? det står även i böckerna att när en häst arbetar helt rätt så har den all vikt på bakbenen och nacken som högsta punkt och de är så dom ska gå för att gå rätt.
så hjälp mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
men jag har sett i en massa böcker om hästar att dom går med nacken som högsta punkt? så vem ska man tror på? det står även i böckerna att när en häst arbetar helt rätt så har den all vikt på bakbenen och nacken som högsta punkt och de är så dom ska gå för att gå rätt.
så hjälp mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!