Vad är rätt och fel?

Yttik

Trådstartare
En tjej ville köpa sadel på avbetalning vilket jag tyckte var ok.
Hon skulle ta hem och prova den, vill hon ha den skulle hon avbetala. Om inte tar jag tillbaka den och säljer den. Hon sa att hon ville ha den och jag tyckte bra. Har papper skrivet där det står att hon ska köpa den på avbetalning. Vill hon inte ha den ska den återlämnas. Nu skriver hon att hon ska sälja den?? För hon visste en intresserad. Jag hänvisa att hon då kan be spekulanten kontakta mig för köp då det är min ägodel.

Är det rätt? Visst har hon ingen laglig rätt sälja något hon inte äger? Utan försäljning ska ju ske genom mig?

Sv: Vad är rätt och fel?

då kan hon ju absolut inte sälja den, det är din sadel och hon har bara lånat den för ev köp! :o
ta hem sadeln och be den andra intressenten kontakta dig så allt blir rätt.

Kan du skriva ordagrant vad som står i kontraktet så vi har lite mer att utgå från?

Lånar knapp för meddela att allt är klart :) Hon har hängt sadeln åt sidan och jag har den ute på annons.
Ska hämta den när jag åker uppåt landet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka