Vad är oddsen liksom?

Jag jobbar på en liten ort 3,5 mil hemifrån. Orten är en turistort.

Idag körde jag upp till torget för att hämta vatten. Jag noterade en kvinna som kom gående och tänkte att hon ju var väldigt lik min mamma, men att det ju inte kunde vara hon för hon bor ju i Stockholm, typ 25 mil bort. Snacka om chocken när jag insåg att det faktiskt var min mamma som kom gående där. Vad är oddsen för det liksom? Tror inte ens att hon visste att jag jobbade just där.

Det blev en liten pratstund. Vi har ju inte träffats och pratat med varandra på flera år. Sen skulle hennes buss gå och jag behövde fortsätta jobba.

Jag jobbar på en liten ort 3,5 mil hemifrån. Orten är en turistort.

Idag körde jag upp till torget för att hämta vatten. Jag noterade en kvinna som kom gående och tänkte att hon ju var väldigt lik min mamma, men att det ju inte kunde vara hon för hon bor ju i Stockholm, typ 25 mil bort. Snacka om chocken när jag insåg att det faktiskt var min mamma som kom gående där. Vad är oddsen för det liksom? Tror inte ens att hon visste att jag jobbade just där.

Det blev en liten pratstund. Vi har ju inte träffats och pratat med varandra på flera år. Sen skulle hennes buss gå och jag behövde fortsätta jobba.
Men sådärja! Ibland är världen liten. Var det ett positivt möte? :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag åkte jag hem från Stockholm. Längs vägen tänkte jag handla en del. Det var ju det som jag hade som dagens uppgift. Dessvärre...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 821
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 145
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags var jag åter på hoppträning och jag fick 180-centimetershästen igen. Den här gången kom jag i tid, hade koll på saker och...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama