Vad är nu detta?

Z

Zippa

Idag så var vi iväg och hämtade hem en ny komis till vår kanin flicka.. ca 5 månader.. den andra kaninen (systern) rymde och har inte synts till trots anonnser och dyl. :cry:

Så vi lät den nya som är flicka och ca 12 veckor nosa på varann gick det hur bra som helst.. de hoppade omkring och blev sedan lite lugnare.. men ve och fasa!!!! helt plötsligt så börjar vår "gamla" kanin flicka??? att rida på den lille detta hände två gånger innan jag fattade vad som var på gång.. snabbt som attan så skiljde jag dem åt och har nu tillbringat hela kvällen med att bygga en ny bur åt vår nykomling.. :crazy:

Vi vände på vår gamla för att se om vi kunde se att det var en kille och faktiskt så fanns där två rosa aktiga pungkulor ungefär en halv mandels storlek.. :o

Men nu när jag tänker efter så tycker jag inte att dom satt precis vid anal och "snopp" öppningen utan mer längre in under mellan bakbenen..

Så nu kännerjag mig helt förvirrad och vet inte om det är en hane eller en hona med två spenar som var svullna.. Usch det här låter ju verkligen knäppt men faktum är att jag hela tiden trott att det var två tjejer jag köpt tidigare men tänk om den som rymde var en hane och den andra en tjej som nu är dräktig och bara "red" som en dominans beteende..???? eller att den som rymt är dräktig med den här hanen och nu är någonstans och snart föder ungar???

Och tänk om vår nykomling nu blivit dräktig (på tok för tidigt)...
Ja herre gud hjälp mig nu...

Sv: Vad är nu detta?

ingen som har någon komentar om mitt dilemma?

Sv: Vad är nu detta?

Nu finns det säkert ngn som kan detta bättre än jag, speciellt att beskriva.

Honor kan rida på varandra så det är inte säkert att din gamla är en hane. När du vänder på kanin så för du huden bakåt/innåt runt könet. Tittar det fram en snopp är det en hane, är det en hona så ser du det oxå. Det är inte så konstigt som det låter.

En annan kom hem med en vuxen kaninhona som visade sig vara en hane. :o Jag hade varit så noga med att titta på vikt, färg och form att jag glömde det viktigaste. dubbel :o

Liknande trådar

Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 031
Senast: AW
·
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 924
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Virrig rubrik, men ska försöka förklara mig. Jag och min sambo har bestämt oss för att köpa katt/er i höst. Vi bor centralt i en...
Svar
10
· Visningar
1 881
Senast: Elina8
·
K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 799
Senast: emlem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar