vad är nu detta?

Sv: vad är nu detta?

Aha...så då är det ok att man som hundägare inte kan sådana fina ord då, sicken tur! :D

Så skönt att det inte var något allvarligare då. Även om mastit kan vara nog så otrevligt.
Anledningen till att mitt blev så dyrt var säkert att det var så mycket, på båda sidorna. Så vi fick ta det i två omgångar. Plus att jag räknade med mediciner och återbesök och så.

jo jag är jättelättad... och nu när jag vet att hon inte kommer dö (satt och tittade på statistik för metastaser i lungorna och andra otrevligheter) så kommer lättnaden för att jag knappt behövde låna några pengar. så nu kan jag tjäna lite pengar i sommar och försöka spara till något roligare, som körkort.

halloj igen. det blidde inte så enkelt som lite penicillin. det tog inte och knölen blev flera knölar. jag tänkte vänta tills antibiotikakuren var över, men när jag lyckades "mjölka" ur mörkbrun vätska i strålar fick jag nog och ringde min favoritvet. tid bokades för operation redan nästa morgon. operationen gick bra men jag fick bita på naglarna några dagar till innan provsvaren kom. det hade bildats cystor och det var därför det inte ville läka. men de var rätt säkra på att de fått bort allt och att hon inte ska få några problem i framtiden. så nu är hon två tuttar fattigare, extremt understimulerad (ska gå KORTA koppelpromenader, vi tränar lite snygga vändningar och sättanden, men hon får inte studsa runt för mycket. tips?) och har den största tratt jag någonsin sett runt halsen. pappa kallar henne fåntratten. stackars hund...

Aj då vilken otur!

Men då har vi samma roliga problem. Pigg hund som inte får göra något ansträngande. :crazy: Inte kul! Tiken är inne på sin 12 dag nu med vila och koppelpromenader. Hjärngympa är ju ingen idé. Det blir ju inte mindre spring i benen för det. :smirk:

Idag har vi dock "fuskat". Har precis kommit hem ifrån en simtur i sjön. Hon har simmat en del och är förhoppningsvis lite tröttare i kväll. Nu har vi bara 2½ vecka kvar att vila. :eek: Suck!

Hon kommer väl anmäla mig till HRIS (Hundarnas Rätt I Samhället) :angel:

Angående dina funderingar på din hunds kliande,
min schäfer hade en juvertumör för ett par år sen och den skars bort och skickades på analys, vilket visade att den var ofarlig. Enligt vet. så är de oftast godartade. Såret sys igen med 3-4 stygn och brukar läka fint. Oftast sätter man in ab efter op. och hunden blir snabbt pigg igen. Jag minns inte vad det kostade men jag tror att det gick på ca 3.000:- men då ersätter ju försäkringsbolaget också en del förutom självrisken då.

Hoppas du får rätsida på din vovves kliande.
Min schäfer fick som din vovve klåda på magen och blev röd och helt kal på magen, det visade sig vara foderallergi och sen kom tumören.
Lycka till med vovven och gå till en vet om du inte redan gjort det

Ush, sicken otur, men var glad att du uppmärksammade det.
Bara hålla tummarna tt dom fick bort allt och att det inte kommer tillbaka.

3-4 stygn? min har så många att jag inte orkar räkna dem, det är säkert 15 totalt. jag betalar 2040 kr men med förra vetbesöket och mediciner blir det totalt ca 2900. utan försäkring hade jag fått plussa på över 3000 till.

jag trodde att hon skulle tycka att det var skönt med lite vila. hon är ju inte sveriges spralligaste hund precis. men tji fick jag, hon har slutat "skritta" normalt på promenaderna, nu travar hon hur sakta jag än går och tar alla chanser att göra utfall mot katter och hundar eller hoppa upp på människor som vill hälsa. tack och lov är det bara 4 dagar till...

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 075
Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Gammal hund - blivit \'bjäbbig\'? Lilla blandisvovven (cavalier x papillon) blir 13 år i maj. Har sina krämpor och skavanker men inget...
Svar
4
· Visningar
2 763
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka