vad är nu detta?

Sv: vad är nu detta?

hmm nej örontestet gav ingenting förutom en förvånad hund...

men hon började klia igen i morse, inte bara med tänderna utan med bakbenet också (hon är rätt smidig). fast just nu ligger hon och slötittar på tv'n.

Senast ändrad:

uppdatering.

kliandet försvann till på måndagen så jag ringde inte vet. men idag började hon klia sig igen och när jag kände efter upptäckte jag en bula. den sitter inte vi själva spenen utan mellan spene 1 och 2 räknat bakifrån. den är stor och lite mjuk (som en svullnad) och det verkar inte göra direkt ont när jag klämmer, men hon reagerar (tittar). den sitter inte heller vid huden utan ganska långt in (känns lite dåligt när hon ligger, men tydligt när hon står upp. nu ser jag bara stora blinkande bokstäver som säger JUVERTUMÖR (fast jag hoppas och tror att det inte är det). men om det nu skulle vara så, hur behandlar man? hur ser prognosen ut? någon som varit med om det? vad har det kostat (måste jag ta banklån)? :(

Hon är väl försäkrad? Usch, det känns som att jag stressat upp dig till att tro det :( Hur som så blir det ju inte så mycket med försäkring. I övrigt vet jag inte...

jodå, hon är försäkrad. tittade på agrias hemsida om vad man betalar vid juvertumörer och det var inte alls så farligt. jag har visserligen folksam, men det borde vara ungefär samma.

hon kanske är dräktig :angel:

Min märkte jag ju inget förrän 9 dagar kvar...eller vi kollade då, märkte att det var nåt skumt med henne kanske en 14 dgr innan hon valpade.....

då skulle hon ha fördröjd fosterutveckling ;). dessutom är hon rätt bra på att skrämma iväg eventuella svärmare.

Jaja...det var min tik med...när VI tittade på :angel:

Min kompis har en kastrerad hane...när vi var ute med dom så fräste hon till och visade med bestämdhet att hon inte var intresserad....men när vi gick in och hundarna var ensamma ute så var hon så pilsk att hon gick framför honom och tvärnitade o backade mot honom :o :rofl: Han tyckte att allt bara var genant......

haha ja stackars loke blir trakasserad när hon löper. sist försökte hon t o m krypa in under honom och när han försökte backa undan blev hon arg...

Folksam har jag bara bra erfarenheter av... Tyvärr...

Japp japp. Det har jag varit med om. Ringde veterinären när jag upptäckte knölar i min hunds juver. Dom sa avvakta, jag sa nej. Det visade sig att hon hade både tumörer och bråck. Dom opererade och hon har mått bra sen dess :) Men hade inte brocket blivit opererat hade det kunnat gå illa.
Kostade mig 10 000 men då är hon oförsäkrad :crazy: Sen så varierar ju priserna rätt kraftigt mellan olika kliniker åxå.

oj! ja det var en skillnad som hette duga. på agrias hemsida stod det något på 4000 utan försäkring och 2000 med.

(kan inte klockan bli 8 snart? jag vill ha tid NU)

hellre det än bara dåliga. visar det sig vara något blir detta första gången jag utnyttjar försäkringen.

någon som vet hur undersökningen går till? klämmer man bara eller ultraljudar/röntgar man också?

nu har vi fått tid hos vet. kl 14.15 ska vi vara där. poliklinikavgiften går på 390 kr och sedan tillkommer ev röntgen på 1020 kr. nu får ni hålla tummar och tassar på att det inte är något allvarligt!

*puh* nu kan jag andas ut. det var "bara" akut mastit så nu får hon äta smärtstillande och penicillin några dagar.

Aha... men så säg det då. ;) Såna där fina ord kan jag inte. :D :angel:

Hoppas det snart går över!

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 075
Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Gammal hund - blivit \'bjäbbig\'? Lilla blandisvovven (cavalier x papillon) blir 13 år i maj. Har sina krämpor och skavanker men inget...
Svar
4
· Visningar
2 763
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka