Vad är ni mest nöjda med i ert hem - bilder tack!!!

Sv: Vad är ni mest nöjda med i ert hem - bilder tack!!!

Vårt kök på 30 kvm :bow: vi köpte dessutom en underbart snygg köksmöbel bord 150*150 med 8 stolar som väger bly

har tyvärr inga vettiga bilder men man ser lite iaf ;)

333333.jpg

vega22.jpg

glömde ju det bästa utav allt, utsikten från övervåningen
hemma.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Du kan kolla på hemsidan www.hvilaro.blogspot.com för fler bilder. Tyvärr går renoveringen rätt sakta men vi har just lagt upp ett gäng "före-bilder" så du ser vad vi har att kämpa med.;)

Jag tycker mycket om ditt hem.
Det är vackert.

Tack, det var roligt att höra!:love: Vi har faktiskt också en vedspis men tyvärr modell mindre, jag tror dock att det ska vara möjligt att värma elementvattnet där om det skulle krisa. Jag hade gärna haft en agaspis (fast gärna som komplement till en vanlig spis) som du har för att känna mig mer oberoende om värmesystemet på något sätt skulle strula. Vi har dock satt in en kamin i öppna spisen för att slippa elda för kråkorna (sedan kan man ju också svära över att de valde att ta bort kakelugnarna vid stora renoveringen 1957, det hade ju varit fantastiskt att ha!).

Jag hade gärna haft en agaspis...

Min lilla Norska vedspis av märket Dravn duger gott för mig.
Den är överraskande effektiv och tar ovanligt långa vedträn.
På vintern så klarar den av att värma hela huset ner till minus 15, sedan så får man stänga av några rum om man inte slår på centralvärmen.
Dock har varken jag eller någon som jag känner sett en likadan.

Någon här kanske som vet?

Era barnsängar ser ut som de som fanns i min mormors hus och som hennes tvillingar sov i som små.

Min lilla Norska vedspis av märket Dravn duger gott för mig.
Den är överraskande effektiv och tar ovanligt långa vedträn.
På vintern så klarar den av att värma hela huset ner till minus 15, sedan så får man stänga av några rum om man inte slår på centralvärmen.
Dock har varken jag eller någon som jag känner sett en likadan.

Någon här kanske som vet?.

Fantastiskt verkningsgrad! De visste nog vad de gjorde förr! Jag är sälv lite irriterad över att vår kamin i öppna spisen bara tar 35 cm vedklabbar, jag hade gärna haft en större men vi hittade ingen annan som passade.
080316-088326+%2828%29.JPG

Era barnsängar ser ut som de som fanns i min mormors hus och som hennes tvillingar sov i som små.

Vad roligt, vi har fått tag på dem begagnat så det är antagligen liknande. Vi gjorde dock om den ena sängen rätt mycket för att de skulle passa ihop.

*kl*

Just nu är jag gräsligt nöjd med mitt kök! :D

DSC00010-1.jpg

Är också mycket förtjust i gardinerna i vardagsrummet:

DSC00023.jpg

Hallen: I spegeln syns min alldeles egendesignade och egenmålade fondvägg samt taklampan som var ett riktigt turköp!

DSC00052.jpg

Annan vinkel, där syns också min älskade Pappelina-matta:

DSC00058.jpg

Har många fler saker jag verkligen älskar i mitt hem, men då måste jag ta mer bilder. :D

Du kan kolla på hemsidan www.hvilaro.blogspot.com för fler bilder. Tyvärr går renoveringen rätt sakta men vi har just lagt upp ett gäng "före-bilder" så du ser vad vi har att kämpa med.;)

Vad duktiga ni är och vad fint det blir :bow: Ger mycket insperation. Bla eran tvbänk, gud vad smart och smidigt. Funderar själv på hur vi ska göra och vill ha en barnvänlig som inte går att välta och de ska vara lättstädat.

Kul att ni tycker det! :D Och bara därför ska jag INTE visa bilder på hänga-av-sig-kläder-delen... :angel: Inte fullt lika harmonisk. :D

Jag är nöjd med nästan allt i vårt underbara nya hus :love:

bla älskar jag trappan:
251.jpg

mitt gamla skåp passade bra in:
002.jpg

(det gömmer tv o stereo bla)

liksom stora hästreliefen:
004.jpg

som ännu inte blivit upphängd...den är så hiskligt tung (massivt trä) att den måste ha specialupphängning, så den får stå på kistan tills vi bestämt dess slutgiltiga plats.

*kl*

Just nu är jag mest nöjd med den nya färgen i vardagsrummet i kombination med den nya tavlan :love:

Bild.jpg

*KL*
Eftersom huset är hyrt får vi inte ändra något större, men genom att köpa möbler och använda tyger blir det ändå alltmer ett hem. Just nu är det nog vardagsrummet jag är mest nöjd med:
FÖRE
fre.jpg

EFTER
efter.jpg

Jag gillar mitt lilla kök.
phpy3tda6.jpg

Speciellt mina söta gardiner
phpom4diz.jpg

Sen har jag hittat den här uppe i skogen där vi bodde förut och släpade med mig den hit.
phpk2o7sp.jpg

KL

Jag har gjort höst i vardagsrummet och jag ääälskar det! :love: Känns så varmt och mysigt med bruna och orangea kuddar, bruna gardiner och brun duk :)

BildH207.jpg

BildH209.jpg

BildH212.jpg

Och så ett i dagsljus:
BildH214.jpg

Åh jag ääälskar din soffa! Snart kommer min som liknar din hem iaf=)

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 035
Senast: EZMK
·
Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar