Vad är motsvarigheten till allsvenskan osv för häst?

W

wannehavefun

Alltså... Om jag vill tävla individuellt eller i lag och vara med i en "liga" vad finns det för storhäst? Vad är det lägsta man kan hoppa i så fall?
Jag hade tyckt det var spännande att liksom "plocka poäng"
VVad finns?

Sv: Vad är motsvarigheten till allsvenskan osv för häst?

Div 3, Div 2 och Div 1 är ju vanliga lagtävlingar som finns i varje distrikt :) Snacka med din klubb så kanske du kan vara med i ett av lagen.

vad är det för höjd?

tror det är 110, 1m och 90cm ?
Rätta mig någon om jag har fel:D
(SirWillgott som är hemma hos AnnaMalm_:angel:)

Är det inte 100, 110 och 120??? (har inte tävlat på ett tag, men när jag gjorde det var det iaf 110 i div 2 och 120 i div 1)

i örebro län brukar det i alla fall vara så här.
div 3: 1'a omg, 90 cm. 2'a omg, 90 cm. och finalen, 1 m.
div 2: 1'a omg, 110 cm. 2'a omg, 110cm. och finalen, 110cm. (olika år till år)
i div 2 är det att om man är 4 st i laget får en junior rida 1 m. div 1 har jag ingen koll på. ;)

Det beror helt på vilket län du är i om det finns div 3, och vilka höjder. Kolla med ditt distrikt eller klubb!

När jag var med i div 2 förra året så var de två första omg 1 meter och de två sista 110, och en i laget fick rida som junior och rida på 1 dm lägre;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 407
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Diabetes typ 1, hur stöda?
  • Inredningstråden nr3
  • Vad gör vi? Del CCVIII