P
prallan
Någon som vet den egentliga orsaken till mittenringen i kinkedjan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du trär skumremmen igenom den.Någon som vet den egentliga orsaken till mittenringen i kinkedjan?
Aha!Du trär skumremmen igenom den.
Jag har inte använt skumrem på många år, och då trädde jag alltid igenom, så jag vet inte?Aha!
Finns det någon fördel med att trä den igenom vs inte trä igenom?
Min dotter hopptränar en häst med pelham, och mexikansk nosgrimma. Vi har aldrig trätt igenom, kanske ska testa idag. Iofs hade det varit bra att göra i förrgår på uteritten då kedjan flög av och gick inte att hitta i snönJag har inte använt skumrem på många år, och då trädde jag alltid igenom, så jag vet inte?
Min dotter hopptränar en häst med pelham, och mexikansk nosgrimma. Vi har aldrig trätt igenom, kanske ska testa idag. Iofs hade det varit bra att göra i förrgår på uteritten då kedjan flög av och gick inte att hitta i snön
Oj, jag hänger inte med Kan du utveckla?Om det ska vara någon mening med skumremmen så måste den ju träs igenom ringen annars fyller ju remmen ingen funktion och du kan lika gärna inte ha den alls .
Nej! På ett kandar har du ingen aachenrem! Skumremmen är en särskild liten rem som går från de lägre småhålen i stångbettet, genom öglan i kedjan till ett litet hål i bettet på andra sidan.Oj, jag hänger inte med Kan du utveckla?
Med skumremmen menar du aachenremmen, den som stänger munnen? Så vi menar samma, so far
En aachenrem ska absolut inte träs igenom kindkedjan
.
En andalus (jag red Andaluser i Spanien tidigt -80-tal, då sa man inte andalusier, jag kommer aldrig säga andalusier ) jag red i Spanien skulle ha haft en skumrem , när man red ut slog ha till med huvudet så bettskänklarna veks uppåt och la sig vid sidostyckena.... Så i full galopp fick jag hasa mig fram över halsen och fälla ner bettet på plats igen...Nej skumrem är som andra förklarat . En aachenrem ska absolut inte träs igenom kindkedjan
Skumremmen är avsedd för kandar stången för att hästen med tungan/munnen inte ska kunna tippa stången framåt och skada sig i munnen.
Du rider på ett pelham dvs du har inte dubbla bett.
Kindkedjorna har den större ringen generellt på sig. Troligtvis för att de tillverkas som standard och man kan byta kedja osv.