Vad ar lycka?

Ingen aning. Det Àr sÄ avlÀgset sÄ jag istÀllet börjat fokusera pÄ att hitta nÄt som heter "Nöjd" :angel:

Jag tror i vilket fall inte att det Àr nÄt stÀndigt tillstÄnd att befinna sig i. Jag tror det Àr att hitta delar i livet som fÄr en att kÀnna att det Àr vÀrt att strÀva vidare. Tex att ha en inkomst, kÀnna sig sjÀlvstÀndig, kanske leva med en partner dÀr det kÀnns lÀttsamt till störst del, kunna Àgna sig Ät saker som intresserar sig, ha hÀlsan med sig, fÄ vara med vÀnner/familj/folk en hÄller av... Ptja. SÄna vÀrldsliga saker som i sin frÄnvaro skulle göra en direkt olycklig.
 
Jag hÄller med om att lycka Àr trygghet. Som t.ex. nu nÀr det inte Àr helt sÀkert om jag kan Äka hem till jul - att veta att jag har massor med kompisar som har gett mig öppna inbjudningar att komma till deras istÀllet. Att mitt jobb Àr tryggt och att jag har besparingar, om allt skulle skita sig.
 
Ingen aning. Det Àr sÄ avlÀgset sÄ jag istÀllet börjat fokusera pÄ att hitta nÄt som heter "Nöjd" :angel:

Jag tror i vilket fall inte att det Àr nÄt stÀndigt tillstÄnd att befinna sig i. Jag tror det Àr att hitta delar i livet som fÄr en att kÀnna att det Àr vÀrt att strÀva vidare. Tex att ha en inkomst, kÀnna sig sjÀlvstÀndig, kanske leva med en partner dÀr det kÀnns lÀttsamt till störst del, kunna Àgna sig Ät saker som intresserar sig, ha hÀlsan med sig, fÄ vara med vÀnner/familj/folk en hÄller av... Ptja. SÄna vÀrldsliga saker som i sin frÄnvaro skulle göra en direkt olycklig.
Jag tror inte heller att det Ă€r en stĂ€ndig grej. Stunder av lycka dĂ€remot. Som ett rus. Är Ă„xĂ„ inne pĂ„ det dĂ€r med nöjd. Just nu Ă€r jag i ett lĂ€ge dĂ€r jag varken Ă€r nöjd (lycklig) eller olycklig. Fast nĂ€r Ă„ngesten sĂ€tter sĂ„ Ă€r jag olycklig. Annars, varken eller
 
Enligt Zac Brown Band

Cold beer on a Friday night
A pair of jeans that fit just right
And the radio up
I like to see the sunrise
See the love in my woman's eyes
Feel the touch of a precious child
And know a mother's love

och jag fÄr hÄlla med dem :)

Just nu Àr lycka att Àntligen kunna rida pÄ min vettskrÀmda hÀst utan att bli vettskrÀmd sjÀlv. Det har tagit nÄgra Är kan jag sÀga.
 
Lycka finns i stunden.

Just nu Àlgben som kokar pÄ spisen och kommer att bli soppa om nÄgra timmar.
Att vandra i stilla granskog och bara höra naturens ljud runt mig.
Sitta pÄ en hÀstrygg och kÀnna att vi förvandlats till en enda gemensam kropp.
Att vara tillsammans med andra och kÀnna att man hör till.
 
Jag har ett ordnat liv med fast boende och arbete, hyfsad ekonomi och sparade pengar och dessutom en frisk kropp.
För mig Ă€r lycka de stunder dĂ„ jag kĂ€nner samhörighet med andra mĂ€nniskor eller djur, eller att fĂ„ kĂ€nna tillhörighet till andra mĂ€nniskor under till exempel en spelkvĂ€ll eller liknande. Att kĂ€nna mig inkluderad i sammanhang. Eller att vara ute i hĂ€rlig frisk luft och fĂ„ se solen ☀

Jag Àr nog en ganska lycklig person överlag men ocksÄ ganska deppig. Det gÄ vÀldigt i vÄgor och om jag har mycket Ängest och kÀnner mig ensam sÄ kan jag dagen efter vara vÀldigt glad över livet. SÀllan mittemellan.
 
Lycka Àr att kunna vara tillfreds med alltings förgÀnglighet, och att inte kÀnna ett behov av att hela tiden gapa efter mer Àn vad faktumet att jag existerar och Àr vid medvetande om detta ger.
 
Lycka Àr en kÀnsla som alla andra, den kommer och gÄr.
Jag ser det inte sÄ. Jag kan vara lycklig Àven nÀr jag Àr ledsen, arg, besviken, förkrossad. Kanske till och med nÀr jag Àr deprimerad.

Enda gÄngen det Àr riktigt svÄrt att komma ihÄg att jag Àr lycklig Àr nÀr jag har Ängest.
 
Det hĂ€r Ă€r lycka för mig (minus snön nĂ€r man kör förstĂ„s 😅) att va pĂ„ favoritstĂ€llet med lastbilen.
Blir alltid lika glad att Äka dit. DÄvarande VD:n som tog den hÀr bilden pÄ mig och lastbilen.

workit.webp
 
Jag ser det inte sÄ. Jag kan vara lycklig Àven nÀr jag Àr ledsen, arg, besviken, förkrossad. Kanske till och med nÀr jag Àr deprimerad.

Enda gÄngen det Àr riktigt svÄrt att komma ihÄg att jag Àr lycklig Àr nÀr jag har Ängest.

Ja, det Ă€r ju som sagt en frĂ„ga om vad man anser lycka vara. 😊 Är det en kĂ€nsla kan det helt enkelt inte finnas konstant, precis som man inte kan vara arg eller ledsen konstant. Är det mer en övergripande bild, eller vad man ska kalla det, av ens liv sĂ„ kan man sĂ„klart vara lycklig generellt. Och det Ă€r ju fantastiskt om du kĂ€nner sĂ„! 💜 SjĂ€lv Ă€r jag typ nöjd med mitt liv, men lĂ„ngt ifrĂ„n lycklig.
 

Liknande trÄdar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar pÄ om den Àmnar gÄ i förtidspension. Sanningen att sÀga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa trÄden: Finns det nÄgon som vill sprÀnga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande Är i...
2
Svar
30
· Visningar
3 102
Senast: Migo
·
Övr. Hund AlltsĂ„, jag har en noja! Jag Ă€r verkligen livrĂ€dd för att av misstag lyckas glömma hunden i en varm bil. Jag skulle aldrig chansa e d...
2
Svar
27
· Visningar
2 941
Mat Kan vi prata lite om det hÀr med portionsstorlekar nÀr man gÄr pÄ restaurang? Jag blir inte klok pÄ dessa jÀtteportioner som lÀggs upp...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
18 498
Senast: Lingon
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp